Hallo!
Ik heb sinds kort hier een oscilloscoop op mijn bureau staan wat uiteraard ontzettend handig is.
Nu zou ik hier graag wat nuttige metingen mee willen verrichten om zo wat kennis en lering op te doen in elektronica-gebied.
Ik heb het dan over het begrijpen en 'aan kunnen rekenen van' opamps, R/C-schakelingen, spoelen e.d.
Zij hier op internet ofzo wat opdrachten voor te vinden om dit te doen?
Het gaat mij vooral om in met de scoop in beeld te brengen wat er nou gebeurd en met de weergegeven gegevens berekeningen doen.
Kunnen jullie mij verder helpen?
EvilCreature
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Als je wat Googelt kom je meer tegen dan je lief is. Dit bijvoorbeeld.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Meestal gaat het andersom. Je hebt behoefte aan een scoop. Vervolgens spaar je een tijdje. Dan koop je er een. Blijkbaar doet TS het andersom.
ymoona
voor hobby elektronica projecten => http://ymoona.com/wiki
Op 14 januari 2008 21:00:51 schreef flipflop:
Meestal gaat het andersom. Je hebt behoefte aan een scoop. Vervolgens spaar je een tijdje. Dan koop je er een. Blijkbaar doet TS het andersom.
Ik denk dat de meeste scoopes worden gekocht op tweedehands sites en niet meer als 50 tot 100 euro kosten. Dus wat dat betreft valt het wel mee. Ik gebruik mijn scope vooral voor het meten van digitale signalen, maar de analoge kant ik ook best intressant.
ik kocht mijn 1e scoop voor 90 gulden van mijn HBO opleiding: veel profijt van gehad, toen kocht ik een PM3310 voor weinig en die werkte neit, staat nog bij KT88. Ik heb toen mezelf maar een TDS320 gekocht
robert2411
let niet op mijn spelling ik heb dyslexie
ik zal als ik er aan denk morgen even naar mijn schoolopdrachten kijken die zijn tog digitaal ik weet zo alleen niet welke met een scoop zijn
rbeckers
Overleden
Ik heb zitten te denken wat ik in de elektronica niet doe, of kan doen, met een scoop.
Natuurlijk wel afhankelijk van de scoop is het antwoord dat bijna alles, mischien minder nauwkeurig of minder gemakkelijk, met een scoop gemeten kan worden.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
2 sinussen tegen elkaar uitplotten in XY mode.
Vervorming bepalen dmv de add/substractmode.
transistorkarateristieken meten dmv een voorzetapparaatje.
Vervorming van een AM/DZB-modulator meten in XY-mode.
enz enz.
Net wat je wil. Je bent nou iig niet meer afhaneklijk van simulatieprogrammes. Breadbaordje aanscahffen, en epxerimenteren maar.
robert2411
let niet op mijn spelling ik heb dyslexie
hier nog de opdrachten voorals je ze nog wilt hebben
je moet zelf maar even kijken bij welke je een ossiluscoop kan gebruiken
http://www.filefactory.com/file/a133dc/
[Bericht gewijzigd door robert2411 op (14%)]
Super! Zoiets zocht ik Robert! Het zou wel iets moeilijker mogen maar ik mag niet klagen
. Bedankt.
Ik ga ook eens kijken naar die link van Pros!