Ik weet het, de afkeurende reacties zullen al wel losbarsten, maar ik neem toch maar de moed om het te vragen: Is deze scoop van C***** het aanschaffen waard, of is het echt weggegooid geld? Ik kan geen goede URL maken, maar het betreft de enige 1-kanaals oscilloscoop van E150 van Voltcraft van 10MHz. (onder electronica & meten -> meetapparatuur -> oscilloscopen -> 1-kanaals)
Het betreft een aanschaf voor een bedrijf voor een (hoogstwaarschijnlijk) eenmalig project. Over een half jaar wordt de scoop mogelijk niet meer gebruikt. De te visualiseren frequenties zijn niet hoger dan 350kHz. De spanning hoeft ook niet nauwkeurig weergegeven te worden.
Ik zie dat er een probe bij geadviseerd wordt van E30. Nadeel is dat de scoop niet zweeft, maar in principe is dat geen probleem omdat de hele schakeling achter een trafo zit. Er moet alleen wel rekening mee gehouden worden.
Zie ik nog een probleem over het hoofd, of is deze scoop voor deze toepassing te gebruiken?
Je link werkt niet,helaas
Edit\Geef anders even het typenummer.
[Bericht gewijzigd door Hubie op (44%)]
rbeckers
Overleden
Wat wil je meten of visualiseren? Behalve dat de frekwenties niet boven de 350kHz komen, geef je te weinig info.
Zelf zou ik minimaal toch voor een twee kanaals 30MHz scoop gaan ipv deze. Is wel twee keer zo duur. 
De gekozen scoop zal wel, zij het berperkt, werken.
De meeste scoops zweven niet.
Dat is een bekend model scoopje,ik denk dat je die goedkoper kan krijgen dan bij C****D,staat er alleen een ander merkplaatje op.Volgens mij heeft Kent deze scoopjes ook.
ik zou liever een 2e hands hameg/tek kopen dan een voltcraft.
zeker hameg bied een redelijke kwaliteit voor een minimale 2e hands prijs.
Een andere mooie scope is een hitach V222. een oud beestje die het prima doet
in jouw prijsklasse moet je dan denken aan een 2 kanaal 20 Mhz analoog scoopje zonder fratsen.
de prijs is er ook naar, maar 10 MHz en 1 kanaal is echt niets en voltcraft kennende zie je in de lage bereiken nauwelijks een verschil tussen ruis en signaal. Daar is de prijs ook wel naar, maar ik zou dan dus 2e hands kopen!
GvdH
webmaster www.hobby-electronics.info
Voor de liefhebber is hier de link:
http://www.conrad.nl/goto/?product=120632
Gewoon kopen dat scoopje,hij is klein ,handzaam en voor je toepassing (denk ik)goed genoeg.Ook heb je natuurlijk garantie.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Aan de andere kant krijg je op marktplaats voor dat geld een stukken betere scoop met 2 kanalen. Zonder garantie, en dus wat meer risico. Maar dan ook wel stukken beter.
BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...