de stekker zit er hetzelfde in als bij een ander stopcontact. Doordat ie uit zichzelf oprolt gaat ie vaak strakstaan. Dan vliegt ie eruit. Vandaag trouwens niet. Ik heb hem straks ook in een ander stopcontact gedaan en daar werd ie iets lauw na een minuut of 2.
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik de stekker straks in een stopcontact had met een kinderbeveiliging erop. Meestal doe ik hem in hetzelfde stopcontact eronder. Daar zit geen kinderbeveiliging op. Kan het daarmee te maken hebben? Ik moet eerlijk zeggen dat het me vandaag pas opviel.

Zijn de pinnen van de stekker mooi schoon?? Opmerking: 2 stopcontacten 1 met beveiliging en 1 zonder heeft die met beveiliging ook niet het meeste nut.

Ik zie dat er wel wat beschadigingen op de uiteinden zitten. Net of het ijzeren laagje wat eraf is.
Ik heb dat ook bij mijn computer trouwens, terwijl die stekker er nooit uitgaat. Dat is ook een ander stopcontact.

[Bericht gewijzigd door lida2 op (37%)]

Bovendien zou het probleem dan anders om moeten zijn, ik kan me voorstellen dat een steker minder goed kontact kan maken door de 3 a 4 mm dikte van de beveiliging.

Edit: ik zie dat er een post tussen gekomen is, dit sloeg op de laatste post van De Olde en op de beveiliging.

hmm ik begin te verdenken dat je HELE goedkope gamma WCD's hebt die dus voor geen meter klemmen..... Dan krijg je vonkoverslag en dat haalt een laagje metaal weg.

nadelig is een slecht contact en dus verlies met als gevolg hitte. De dozen zijn bij mij iig goed en het lijkt er dan ook op dat de mijne warm wordt net in de stekker zelf.

Maar goed, kan dat kwaad? Is het gevaarlijk dat er een laag van het ijzer af is? Bij de computer heb ik het toen ook gehad en een nieuw snoer gekocht. Inmiddels is het weer stuk. Als het geen kwaad kan maakt mij het niet uit.
Ik heb geen idee wat voorn dozen het zijn. We wonen hier nu 1,5 jaar en ik heb ze niet zelf geplaatst. Ik heb niet echt het idee dat de stopcontacten heel goed klemmen, maar ik vind ze normaal klemmen, geen idee of het beter moet. Ik keek even bij de tv. Daar is de stekker ook kapot (stukje ijzer eraf).
Wat ik eigenlijk wil weten:
Moet er iets gebeuren aan de dozen, is het gevaarlijk, kan ik de stofzuiger nog gebruiken?

tja, das vanachter de Pc wat lastig beoordelen, maar als ik mijn stekker uit de WCD trek, dan heb ik behorlijk kracht nodig: zelfs al verrijd ik de stofzuiger tot het snoer als een gitaarsnaap gespannen is: stekker blijft erin.

maak me er serieus zorgen over, want als daar idd vonk overslag plaats vindt, zou dit tot brand kunnen lijden.

Nou, ik krijg de stekkers er makkelijk uit. Overal eigenlijk. Ze zitten niet echt heel erg strak. Ik heb wel het idee dat iedereen zulke stopcontacten heeft. Ik heb nooit van die strakke gehad. Kan het voor de apparaten kwaad dat het ijzer wat stuk is? Ik heb niet echt zin allemaal nieuwe te kopen.

Ik denk toch dat je stopcontacten hun beste tijd gehad hebben of van een minder merk zijn. Een beetje warm is niet erg maar je weet nooit wanneer het erger wordt, dan is brand absoluut niet denkbeeldig. Ik las over kinder beveiliging , als dat nog noodzakelijk is , zou ik nog extra voorzichtig zijn, als een kind wat overkomt vergeef jeje hetzelf nooit meer. Als "hadden we maar" komt is het te laat.

Het huis is 30 jaar oud en ik heb geen idee hoe oud de stopcontacten zijn. In de keuken zijn ze pas vervangen maar in de huiskamer en de rest van het huis is het niet vervangen. Ik zal er eens na laten kijken.
Kun je stopcontacten laten vervangen door een klusjesman of zelfs door jezelf of moet een electricien dat doen? Wat is een goed stopcontact en hoeveel kost dat ongeveer?

Denkt u dat ik het snel moet vervangen of kan het nog even wachten?

En die apparaten die beschadigd zijn aan het ijzer, kan ik die zo laten of moeten die nieuwe snoeren?

Alvast bedankt voor de hulp.

Je kan zelf stopcontacten plaatsen, maar de vereiste is wel dat je dan daadwerkelijk weet met wat je bezig bent. En de spanning moet ALTIJD af staan, voor je wat open haalt of vervangt op die kring.

Je kan altijd daar eens een elektricien laten naar kijken, om nog maar te konstateren of dat ene stopcontact nog wel deugd, of de stekker aan je snoer.
En zo'n stekker, of een stopcontact kost echt niet zoveel, een afgebrand huisje daarentegen...

Zijn ze na controle nog goed, kan je ze nog altijd laten zitten.

- - big bang - -

In de keuken zijn er nieuwe en die zijn wel heel stevig. Die houden de stekker goed vast. Die in de huiskamer niet. Daar zitten ze zeker niet stevig in. Ik zal de klusjesman maar laten komen. Heeft ie ook weer eens wat te doen.

Bedankt!

Oh ja, en die apparaten (computer enzo) die nu zo'n kapot ijzertje hebben, kan ik die gewoon gebruiken?

Die stekker er af knippen en een nieuwe er aan zetten.met trekontlasting.Of het hele snoer vervangen met aangegoten steker.

Ingebrande putjes oid in de voorkant van de pinnen van een stekker kunnen niet zo heel veel kwaad. Eventueel die putjes ietsje wegschuren als daardoor de stekker niet meer goed in het stopcontact gaat.
Als je toch gaat vervangen, vervang dan gelijk het hele snoer met een aangegoten stekker. Dat vind ik zelf prettiger.