Ik vraag me af of het normaal is dat als ik de stofzuiger heb gebruikt de stekker helemaal warm is?
Hij is 2000 watt.
Ik heb ook een espressoapparaat welke 2000 watt verbruikt, maar die stekker is niet warm.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
Misschien warmt de lucht die uit de stofzuiger komt de stekker op.
Of de draden in de stekker zijn te dun. Wat staat er op de stekker (iets als: 230Vac 10A)?
een stekker hoort eigenlijk niet op te warmen, maar ik merk het ook bij de zonnehemel hier. daar zitten 10 UV TL buizen in van 100w/stuk.
Het snoer en de stekker worden aardig warm, terwijl veel apparaten die net zo veel of meer stroom trekken niet opwarmen.
Het kan komen door de tijd die je hem gebruikt, een espressoapparaat zal waarschijnlijk niet 15 minuten lang 2kw verstoken, maar alleen als ie heet water maakt.
Is het een aangegoten stekker (vormt een geheel met het snoer) of is ie er zelf op gezet ?
klein is fijn
Moderator
Joeri de Man
LED there be light
je expresso apparaat is 2000 watt, maar staat een stuk minder lang aan of die vraagt iig minder lang dat vermogen.
Als zoiets warm wordt, is het niet goed. Punt.
Oorzaak is een overgangsweerstand die ergens zit. Dat kan de WCD zijn, het kan ook zijn dat de kabel vlak bij de stekker door het vele buigen inmiddels half door is.
Gezien het feit dat dit een stofzuiger is, acht ik het risico op brand niet zo groot (je staat er tenslotte naast...), maar het is ook niet echt handig om zo door te gaan.
Probeer eens een andere WCD. Als het spul daar ook warm wordt, stekker en de eerste halve meter kabel afknippen en er een andere op zetten. Uiteraard gebruik je daar adereindhulsjes bij.
Als het spul daar niet warm wordt, WCD laten nazien / vervangen.
nee, nu zit er niets meer in en hij voelt niet warm aan.
Het espressoapparaat staat trouwens wel altijd aan. Die blijft altijd warm, het water is altijd warm.
ik heb hem even aangezet in een ander stopcontact. Werd iets warm de stekker. Ik ga niet zelf een nieuwe stekker erop zetten. Die stofzuiger is nog niet een jaar oud volgens mij.
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Wij hebben ook zo'n leuke stofzuiger.
Phillips mobilo plus 1700 watt
Als je de kamer gezogen hebt is het hele snoer warm
Typisch geval van de minimale draaddikte gebruiken voor de stroom die er door moet
Ik moet zeggen dat het snoer lauw-warm is en dus niet heet-warm
Niks zorgwekkends
Na een paar minuten op 2000 watt is het ijzer van de stekker redelijk warm. Na de hele huiskamer is ie wel een stuk heter hoor.
Op 1 februari 2008 15:02:48 schreef lida2:
nee, nu zit er niets meer in en hij voelt niet warm aan.
Dan moet je ook voelen als je je stofzuiger hebt gebruikt en de stekker warm is 
Het espressoapparaat staat trouwens wel altijd aan. Die blijft altijd warm, het water is altijd warm.
Het kost relatief weinig energie om het water op temperatuur te houden. Zo'n stofzuiger vraagt continu veel stroom.
* High met Henk denkt dat lida2 gewoon op zoek is naar een knappe man met verstand van elektrotechniek om bij wijze van proef haar huis te komen zuigen..... 
maaremmm, wat is warm? Als handwarm is, is het slordig, maar neit zorgwekkend: wij hebben ook een stofzuiger waar het snoer bij de stekker redelijk warm wordt, maar das idd meer lauw warm dan echt heet.
Hahahahaha,
ik vond het wel vrij warm hoor. Er zit nu ook een batterijoplader in en het ijzer daarvan wordt helemaal niet warm.
Morgen ga ik weer stofzuigen en ik zal eens opletten hoe warm ie wordt.
overigens: ter vergelijk: volgens mij is de mijne 1800 W en van een niet nader te noemen merk, maar er is geen betere.....
vond het dan toch slordig dat het snoer warm werd eigenlijk....
Ik heb nog even snel nog een keer de huiskamer gestofzuigd. Sneller dan normaal maar hij was nu lauw. Niet heel erg heet. Ik voelde aan het stopcontact en het leek of die ook wat lauw-warm aanvoelde.
Ik had wel het idee dat ie straks (de stofzuiger) warmer was maar nu dus lauw. Ik weet het ook niet hoor. Als meer mensen dat hebben zal het wel redelijk normaal zijn.
Sparks en High met HEnk: Misschien een hele stomme vraag hoor, maar hoe lang wordt er bij jullie gestofzuigd voor hij warm is? Een paar minuten, 5 min, 10 minuten?
Ik heb Bosch gebeld om het te vragen maar daar schiet je niks mee op. Ik kreeg iemand aan de lijn die zei dat de stekker van elk apparaat warm wordt. Dat schijnt normaal te zijn.
klein is fijn
Moderator
Kan lida2 ook de edit
gebruiken als ze nog iets toe te voegen heeft aan haar eigen posts?
Overgens, iets te vaak de stekker aan het snoer uit het stopcontact getrokken? 
ja hoor, sorry.
en nee, netjes aan de stekker.
Ik moet wel zeggen dat de stekker er vaak vanzelf uit gaat als ik stofzuig. Het is zo'n stofzuiger die zelf de draad oprolt.
[Bericht gewijzigd door lida2 op (58%)]
Op 1 februari 2008 16:48:28 schreef lida2:
ja hoor, sorry.
en nee, netjes aan de stekker.Ik moet wel zeggen dat de stekker er vaak vanzelf uit gaat als ik stofzuig. Het is zo'n stofzuiger die zelf de draad oprolt.
Dan is het van tweeën één of je stofzuigt en gaat dusdaning door dat het snoer geheel strak getrokken wordt(grote kracht) of je stekker vliegt er met hetminste of geringste uit, in het laatste geval is misschien je stopcontact inwendig kapot, wordt de steker in alle contactdozen warm of alleen in één.