Schema voor Beat detectie

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed schema voor op een licht mengtafel. De bedoeling is dat er een puls uit komt als er een beat binnen komt. Heeft iemand een idee ???

Als een IC al ingewikkeld is , wat zijn mensen dan?

Hoi,

Bij ons op school moesten wij dit jaar een project doen. Er waren 3 groepen, 1 maakte een laser, 1 maakte een scan, en 1 groep maakte een lichtorgel die werkte op geluid(m.b.v. een microcontroller allemaal). Die groep die een lichtorgel maakte op geluid, moest ook signalen scheiden. Dit deden zij met een 8e orde filter. Dit is heel extreem hoor, maar dit werkt wel. Je kan ook gewoon een actief 2e orde filter gebruiken om de voor jouw interesante frequenties uit het audio signaal te vissen.

Gr IJnte

>> PCB design Younginventors.2ya.com! <<

Nou ik was van plan een iets geavanceerdere beat detector te maken. Mijn bedoeling was eigelijk dat de beat detectie na een tijdje het ritme gevonden heeft en dan voorspelt wanneer de volgende beat komt. Of werkt zo'n frequentie filter echt goed ?

Als een IC al ingewikkeld is , wat zijn mensen dan?

daarom dat ik in een topic aan het uitzoeken was hoe je een monitor zou krijgen , zorg ook dat je zo een monitor haalt , echt handig, zie je perfect je muziek :D

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Eerst een limiter, een laagdoorlaatfilter, dan een gelijkrichter, dan een piekdetector, allemaal met opamps (eerste met een FETje).

In de elektuur heeft weleens een PIC lichtorgel gestaan met daarin een beat-detector die netjes pulsen geeft op elke beat. Met een kleine aanpassing kan je de reactietijd en aggressiviteit ook regelen (club is net iets anders dan terror als je begrijpt wat ik bedoel :P).

Ik weet alleen niet welke elektuur het was, ik ben niet zo goed in ordenen dus ff nazoeken lukt niet, sorry.

EDIT: Heb het wel kunnen vinden, Elektuur van januari 2001, daar staat het in!!! :)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces! WORKSHOP!