hallo allemaal,

Mijn naam is herman en ik heb een vraagje mijn kennis over electronica is zeer gering.

Ik heb een vraagje: ik heb een buitenboord motor welke is weg gebouwd in een bun zodat deze aan het zicht is ontrokken nu is het zo dat er een controle straal uit de motor komt voor controle van de koeling deze kun je normaal gesproken goed zien maar in mijn geval niet, nu wil ik tussen dit slangetje een soort sensor zetten wat de doorstroom meet van het water (dus alleen wel of geen doorstroming)ik ben aan het zoeken geweest bij conrad en kwam daar deze doorloop sensor tegen is het mogelijk deze hiervoor te gebruiken. http://www.conrad.nl/goto/?product=155374
wel moet het mogelijk zijn de de doorloop te controleren doormiddel van een led of metertje of anders.

groetjes,

Herman

Ik weet natuurlijk je diameter niet, maar ga eens naar een cv boer en vraag of hij geen oude Nefit turbo ketel heeft liggen ,waar je de stromingssschakelaar uit mag halen. De Conrad sensor lijkt me niet erg robuust(temp.) voor je doel.

[Bericht gewijzigd door DE OLDE op (16%)]

bovenstaande sensor heb ik reeds (mischien iets te snel ) besteld. de diameter is circa 6mm alleen hoe krijg ik van deze puls een bruikbaar signaal naar een led of meter

maar in ieder geval bedankt voor je (snelle) antwoord

herman

Ik denk niet dat dit type meter geschikt is voor het vervuilde medium waarin je meet.

Je had beter gewoon temperatuur bewaking kunnen gebruiken dat i sprima in te stellen zodat je de juiste alarm signalen krijgt voordat je schade hebt.

Je kan een puls omvormen daar deze aan te bieden aan een ne555 zodat deze steeds opnieuw getriggerd word, word deze niet opnieuw getriggerd dan word een uitgang laag en kan je een lampje laten oplichten.
Zoek eens op missing puls detectie.