rooksignalen schroeiplekken en stroomschokken?

Dit topic is gesloten

Tsja de soldeerbout verkeerd vast pakken hoort erbij he;)! Dat is traditie en om het af te leren! Ik heb vroeger wel een keer een lampje dat nogal warm was met natte handen geprobeerd los te draaien... Dat was niet zo'n goed idee:(... Het lampje koelde een beetje te snel af en boem weglampje lag me hele bed vol met glas.

verder heb k een keer op koninginnendag een trafo gevonden en deze aangesloten thuis... K was wel benieuwd wat er uit zou komen. Der zaten me alleen een beetje te veel traden aan. Dus ik meten. Nou aangesloten op de 230. Nou hij zoemt en er gebeurde verder niks.. Dus ik ddacht mooi die doet het! Ik al blij zegt me nichtje oppeens... Jeroen... Er komt rook uit! En ja hoor aan de onderkant en de bovenkant kwam tussen de wikkelingen een prachtig rookgordijn te voorschijn! Dus ik gauw me raam opengezet! Dat stonk! En toen maar met een andere trafo begonnen. Ook gemeten en meteen der in gestopt. Dat was meteen boem en een flits en alles was donker:)!

Verder ben ik nog maar een beginner in het opblazen van dingen... Dat is me nog g1 1 keer gelukt. Misschien eens een andere strategie bedenken. K heb wel een keer met een hele zooi elco's uit weggooi camera's gespeeld. Die heb k in parallel gezet en toen allemaal via 1 schakelaartje ontladen. Na die ene keer indrukken was het een knal en een velle flits maar het schakelaartje kwam niet meer omhoog;)! Heb k hem open gemaakt zaten de contactjes helemaal aan elkaar gesmolten! Whahaha

ow wat een leuk topic. nou mijn lijstje:P(beginnertje he):

• soldeer tin op hand gehad
  • 220 gevoeld door kapotte stekker van mijn bedlamp(was het einde van mijn kerstmuts zat groot gat in :S)
  • BD139 laten roken was bezig met luidspreker indicator met een BD139 en er was tegen mij verteld sluit er wissel spanning op aan en regel um af dat het ledje gaat branden
  • welgeteld 1weerstand laten doorbranden
  • lampjes draadjes en nog meer troep door laten smelten op 220 :P( heb stopkocntact wat vroeger een wasmachine aansluiting was :P=eigen groep van 1 stekcontact:P)

nou dat was het afgezien van een paar keer soldeerbout vastpakken enzo

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

inderdaad weerstandjes doorbranden is ERG leuk :) grote voeding nemen en 10 ohm tot 20 ohm weerstandjes nemen. echt lachen de vlammen komen eruit

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op 23 augustus 2003 17:28:43 schreef Jan klaasen:

400V: een keer (meterkast even omschroeven)

hoe krijg jij dan 400 V???

nog nooit iemand tegen koeiedraad gepist
-> heel pijnlijk :o

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Op 24 augustus 2003 12:24:21 schreef Sp3ci3S:

ik niet
wel eens aangeraakt awww dat deed heel veel pijn, leek wel opgewardeert schrikdraad

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Anoniem

Op 24 augustus 2003 13:41:30 schreef ledlover:

[...]

ik niet
wel eens aangeraakt awww dat deed heel veel pijn, leek wel opgewardeert schrikdraad

jah da is zeker droad met een grote klokke der an veur boll'n. en reken der op dat det wil knappen. 20kv proat is zo van. op een klein landje.

Zo hoalt wie berta ook in bedwang ;)

Op 24 augustus 2003 12:24:21 schreef Sp3ci3S:

heb ik eens gedaan doet inderdaat niet goed

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

word je daar impotent van ?

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

weet ik niet meer was toen ik 5 jaar oud was weet nog wel dat het veel pijn doet (2 dagen niet meer naar de wc)

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Op 24 augustus 2003 14:49:39 schreef stynus:
weet ik niet meer was toen ik 5 jaar oud was weet nog wel dat het veel pijn doet (2 dagen niet meer naar de wc)

je weet het niet meer of je daar impotent van word ? nou...

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

Op 24 augustus 2003 13:47:17 schreef Gijs Koenjer:

[...]

jah da is zeker droad met een grote klokke der an veur boll'n. en reken der op dat det wil knappen. 20kv proat is zo van. op een klein landje.

Zo hoalt wie berta ook in bedwang ;)

vertaling graag
heb ook wel eens mn vingers verbrand bij het uitdraaien van een lamp, eerst gevoeld of hij nog heet was, viel mee toen draaide ik hem eruit en pakte hem bij de fitting vast... dat deed errrruuuuggg zeer

[Bericht gewijzigd door Ledlover op zondag 24 augustus 2003 16:44:35

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

jah die fitting ervaring heb ik ook is gehad :P

Ik heb vroeger een neon lampje in mijn wekker vervangen door een 12V gloeilampje, was mooi vuurwerk! :)

Vorig jaar een schroevendraaier op een gelijkrichter gelegd... Een 250A 42V gelijkrichter met van die persdiodes erin. Er zitten nu gaten in de koelribben van de gelijkrichter en de schroevendraaier is onbruikbaar verklaard. Gelukkig heb ik geen aluminium druppels in mijn gezicht gekregen, wel een door mijn werkbroek, maar die raakte mijn vlees gelukkig niet op die plek.

Ook weleens 400V gevoeld, tussen twee fases met je vinger is niet leuk...

Ik vind het onderhand wel lekker worden om de soldeerbout verkeerd vast te pakken, alles went. :P

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Op 24 augustus 2003 14:46:09 schreef Aedolon:
word je daar impotent van ?

ik **** nog als een stier so... :D :D :P

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Op 24 augustus 2003 17:43:07 schreef Sp3ci3S:

[...]

ik **** nog als een stier so... :D :D :P

Vandaar dat je omgeven bent van koeiedraad :p

De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.

Op 24 augustus 2003 19:22:03 schreef Koen Van Vlaenderen:
Vandaar dat je omgeven bent van koeiedraad :p

je snapt het hehe

ik moest wel lachen maar mn vriendin voelt zich beledigd

MEUUUH ;)

hehe dat wordt een goedmakertje ;)..........

Si vis pacem para bellum.

Op 24 augustus 2003 20:00:20 schreef Miezjel:
hehe dat wordt een goedmakertje ;)..........

kheb haar juist gespeend
ze is weer tevreden

hahahahahaa "de gekke stier"

Hugo Welther

Moderator

Zullen we *** ON TOPIC *** blijven

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

ontopic dan:

- Paar keer aan de 230 gehangen
- vaak verbrand aan soldeerbout
- gassoldeerbout was te heet aan de vlamkamer ( 1000°c ongeveer ) en dat stinkt echt, heb er nog lidtekens van!
Was niet echt mijn fout, ja natuurlijk was het mijn fout maar het ding is fout ontworpen, als je de gas wil aanzetten moet en een alu ring naar voren opheffen en dan draaien. Met soldeervet bezig en ja hoor lekker glad die ring en ben langs de vlamkamer geschoten...
- overlaatst mijn sponsje was niet nat en dan veert het nogal -> soldeertin bolletje vliegt in een boogje terug op mijn hand en blijft eraan schroeien dus het ging er niet af met heen en weer te bewegen , pijnlijk :p

-AVR's zijn gevaarlijke dingen, er was iets kortgesloten en ik voel met men vinger of hij niet wat warm zou staan, hele blaas op mijn duim :( ( avr werkt nog trouwens, enkel de eeprom is was kaduuk )
-verder nog wat TO-220 plezier bij het voelen of het niet te heet staat.

-Elco vastgepakt waar nog 200v op stond *zap* :)

-ledjes opblazen met hoogspanning ( instant http://anthro.mine.nu:6210/elektronica/experimenten/Led-strobo.jpg :p )

De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.

Op 24 augustus 2003 20:26:24 schreef Hugo Welther:
Zullen we *** ON TOPIC *** blijven

sorry

maar dat van de koeiedraad was on-topic
erg pijnlijk trouwens

stieren zijn vrij impotente beesten hoor... arme vriendin

Op 24 augustus 2003 22:19:09 schreef Aedolon:
stieren zijn vrij impotente beesten hoor... arme vriendin

ze klaagt (sorry loeit )niet

Dit topic is gesloten