Tsja de soldeerbout verkeerd vast pakken hoort erbij he;)! Dat is traditie en om het af te leren! Ik heb vroeger wel een keer een lampje dat nogal warm was met natte handen geprobeerd los te draaien... Dat was niet zo'n goed idee:(... Het lampje koelde een beetje te snel af en boem weglampje lag me hele bed vol met glas.
verder heb k een keer op koninginnendag een trafo gevonden en deze aangesloten thuis... K was wel benieuwd wat er uit zou komen. Der zaten me alleen een beetje te veel traden aan. Dus ik meten. Nou aangesloten op de 230. Nou hij zoemt en er gebeurde verder niks.. Dus ik ddacht mooi die doet het! Ik al blij zegt me nichtje oppeens... Jeroen... Er komt rook uit! En ja hoor aan de onderkant en de bovenkant kwam tussen de wikkelingen een prachtig rookgordijn te voorschijn! Dus ik gauw me raam opengezet! Dat stonk! En toen maar met een andere trafo begonnen. Ook gemeten en meteen der in gestopt. Dat was meteen boem en een flits en alles was donker:)!
Verder ben ik nog maar een beginner in het opblazen van dingen... Dat is me nog g1 1 keer gelukt. Misschien eens een andere strategie bedenken. K heb wel een keer met een hele zooi elco's uit weggooi camera's gespeeld. Die heb k in parallel gezet en toen allemaal via 1 schakelaartje ontladen. Na die ene keer indrukken was het een knal en een velle flits maar het schakelaartje kwam niet meer omhoog;)! Heb k hem open gemaakt zaten de contactjes helemaal aan elkaar gesmolten! Whahaha