BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
ga morgen dan even checken, is wel een mooi hobby projectje
.
Bne net eerst een stel raaco kastjes aan het inruimen geweest
.
BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Nou, net even de caps vervangen, en ik probeer die spanningsregelaar te checken.
Op dat moment komt er een fijn fonteintje uit een 4700u@35V C.Fijn, vol op mijn vingers.
Toch maar even goed afgespoeld
.
Ben heel blij dat hij niet explodeerde...
Morgen even een nieuwe organiseren dus.
edit1: (even gecheckt: en hij was echt goed aangesloten (heb foto's van voor ik begon te sleutelen)).
edit2: nee dus.
Erg raar ding, deze heeft een folie waarbij de - aanduiding gewoon tussen de 2 pinnen inzat (end at voor een nichicon).
Zoals gezegd morgen maar wat nieuws regelen.
Het lijkt me een voedings-C (afvlak-elco), ik ga er dus een 6800u@60v inmikken (domweg omdat ik alleen nog axiale 4700u's heb).
Er staat btw 10 mins na dato gewoon nog 45V op 2 vrij dikke C's :
Die 2 naast het koel-lichaam. Hoe kan ik berekenen wat voor bleedertje (dat was toch de naam?) daaroverheen moet?
Die dingen zijn 12000uF, en ik heb geen zin om vette vonken te trekken.
Ik weet dat het wet van Ohm + capaciteit C toepassen is, maar ik vraag me af hoe je kunt uitzoeken of je niet de werking van de voeding beinvloedt door er een R tussen te zetten.
Hoe lang wil je wachten tot die C's leeg zijn?
Als het niet te snel hoeft zou ik er een weerstand overheen zetten die niet warm wordt tijdens normaal gebruik.
Hoeveel spanning staat er over die c's als de voeding ingeschakeld is?
Over beinvloeden van de voeding zou ik me niet te druk maken. Een paar milliamps meer of minder merk je daar echt niet.
Hallo,
Ik ben nieuw hier.
Heb zelf mijn 716 recent vervangen voor een nieuwe 737 omdat mijn 716 met exact dezelfde symtomen er mee opgehouden is.
De 716 heb ik 12 jaar naar volle tevredenheid gebruikt en ik vind het dan ook zonde om hem weg te gooien.
Mijn vraag is dus; is de reparatie waar het hier over gaat nog tot een goed einde gebracht ooit en wat was de oplossing.
Ik weet dat het een oud topic is, maar hoop toch nog iets te horen van de desbetreffende persoon (personen).
Met vriendelijke groet, Rick Honig.
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
Toevallig zat ik gisteren ook deze post te lezen, omdat ik hier zelf een 716 ter reparatie heb liggen.
Misschien kunnen we elkaar nog van dienst zijn.