kwestie van een COM kaartje erin duwen, die dingen kosten geen drol
Dit topic is gesloten
Overleden
kwestie van een COM kaartje erin duwen, die dingen kosten geen drol
ik heb net winamp gedownload:P ik ga het morgen ook eens proberen.
999 post:D
heb je wel een extra progje bij nodig:
http://elektronicastynus.be/Projecten/Werplaats%20mods/Winamp%20remote…
Moderator
Meuk verwijderd.
Show your projects! Wat is daar niet duidelijk aan?
Denk dat het wel gelukt is:
Het is trouwens ook mogelijk om andere functies aan de knoppen toe te voegen. maar dit waren voor mij de makkelijkste omdat ik volume toch met afstandsbediening kan doen..
gr
Jens
voor school ben ik een quizschakeling aan het maken:
Mooi zo, een PIC in SMD vorm. Moet ik ook eens dringend bekijken die optie
Echt netjes hoor
weer iets van mijn een simpele IR ontvanger voor winLIRC
vraag me wel af hoe je zo'n ding kan programmeren zonder smd ic-clip... via smd -> header adapterprintje? (zo ja, hoe krijg je die erna er weer af? )
Golden Member
.. hoeveel verloopadapters kunnen ergens tussen zitten !
tja het was een 25 pins rs232<-> usb dus gelijk maar een 25db<->9dbadapter gekocht. kon ook zelf bouwen maarje
@ JanBot: Dat smd spul heb je strak gesoldeerd. Oventje gebruikt?
hetelucht en de gewone soldeerbout.
Er zit een header op voor het programmeren. daar moet een female connector op.
die andere 2x5 connectoren krijgen een flatcalbe aansluiting en de 3 in het midden, die nig niet gesoldeerd zijn, moet ik nog ff wat voor bedenken.
Aight Jannes,
Ziet er weer strak uit, ik moet snel die layout voor die quizmaster maar is afmaken.
Op 7 mei 2008 15:47:18 schreef Jan Bot:
voor school ben ik een quizschakeling aan het maken:
Printplaatje ziet er netjes uit, wat zit er eigenlijk aan de andere kant van het printje?
Overigens moet je toch eens nuchter naar de colleges Engels gaan
Ik zie veel mooie printjes op dit forum. Ik denk dat ze allemaal wel een ets proces is. Maar hebben jullie wel eens gebruikt gemaakt van een CNC print. Op verschillende universiteiten hebben ze die machine, waar de printen eigenlijk gegraveerd worden.
Inderdaad mooi gemaakt. Maar heb je ook through-hole erop zitten? Ik zie nog pinnen die van de andere kant komen .
Ik vraag me wel altijd af hoe mensen hun eigengemaakte printen nou eigenlijk op juiste formaat maken. Gewoon met ijzerzaagje (lijkt me nogal veel werk)?
@uZion:
Ik frees al mijn PCB's ...
(en ik ben heus niet de enige denk ik)
Ziehier enkele resultaten:
(gemaakt met de Profiler die in elektuur heeft gestaan)
onbestukt:
http://ipgo4q.bay.livefilestore.com/y1pXnRdAQJc-QDhw4DI9dOJjqO4xTH4XpD…
bestukt:
http://ipgo4q.bay.livefilestore.com/y1pXnRdAQJc-QBK7vIF8nQ0ULe43u3_Rxt…
behuizing & 2 PCB's, gesandwiched:
http://ipgo4q.bay.livefilestore.com/y1pXnRdAQJc-QD8jPaSoXHdYDLa4GVad6o…
Je mag ook altijd eens een kijkje nemen op mijn skydrive, allerhande projecten. PCB's, schema's, firmware, zelfs een gefreesde eifeltoren
http://cid-59e7d8d59f47de4c.skydrive.live.com
groeten,
Kris
dan willen we nauurlijk ook weten wat het doet
Hmm m'n IE laad die eerste 3 fotos niet. Lang leve FF!
Ik wist dat je met die CNC wat printjes kon plotten maar als ik met SMD componenten als FPGA's (TQFP verpakkingen ed) aankom denk ik dat ik met die machine niet uit de voeten kan.
Op 8 mei 2008 04:17:42 schreef Eagle666:
Hmm m'n IE laad die eerste 3 fotos niet. Lang leve FF!
Mijn IE wel.
(Nee, ik ben geen IE voorstander of FF tegenstander, maar ik vind het een ongenuanceerde opmerking. Misschien gebruik jij wel een rete oude IE en een geheel up-to-date FF? Hier werkt het prima iig)
Mijn ambi-light is een "herwerkte" versie van die in elektuur heeft gestaan Ik heb de software helemaal herschreven (want die trok echt op niks), en ik heb LED-balken gemaakt met U-profielen en 8mm 180° LEDs.
Mijn scherm waar het "achter" hangt, heeft een diagonaal van 2m50. Foto's komen er heus aan
dat LCD'tje met die knopjes naast, is eigenlijk de sturing voor die grote LED matrix. Ik heb een applicatie op PC geschreven, waarmee ik animated gifs en filmpjes en beeldsequenties enzo, kan omzetten naar een "eigen formaat". Die bestandjes zet ik gewoon op een SD-kaartje (FAT32 geformateerd). Op die display kan ik dan scrollen door de animaties (die op die SD staan dus), en nog een heleboel andere zaken instellen. Vervolgens wordt die animatie dan op de LED-matrix afgespeeld.
Er zit ook een USB-aansluiting op, voor "live previews" te doen, terwijl ik animaties maak op de PC
Dat "kale" (en bestukte) bordje, zijn drivers voor die LED-matrix, met zo één bordje kan ik 8x 64LEDs aansturen.
SMD lukt ook prima met die CNC machine, die printjes die je daar ziet, zijn nog met m'n "oude" spindle gefreesd. (FERM ding) ondertussen zit er een KRESS FME-1050 op, en kan ik perfect SMD PCB's frezen. (ben momenteel bezig met "kubusjes", daar moet zoveel electronica in, op zo'n kleine oppervlakte, dat ik wel SMD moet gaan)
Nu alleen nog een oventje op de kop tikken, maar op ebay vind je nieuwe mechanische oventjes voor minder dan 30 euro
Binnen 2 weken zet ik zowel foto's van m'n ambilight (waarschijnlijk zelfs filmpje) alsook foto's van m'n SMD PCB's online. (Mijn vrouw is voor haar werk 2 weken naar het buitenland, en heeft het fototoestel meegenomen)
groeten,
Kris
wat is de vakantie toch fijn
net even een moodlight gemaakt (nog niet helemaal af)
vanavond even een foto maken als het zooitje aan staat
ik ga denk ik nog wat van die leds op pcbtjes zetten. 1 zo een pcbtje heeft denk ik weinig effect (?)
gr
Jens
mist er niet ergens de GND op de LED printplaat? verder, geven deie led's best veel licht hoor;)
ik was ook nog niet helemaal klaar
100nf condensator moet ik ook nog maken...
die leds geven vrij veel licht ja. maar een koof van bijv. 2 meter krijg je er niet mee verlicht... denk dat daar 5 pcbtjes ofzo bij nodig zijn.
Dit topic is gesloten