Wie gaat er naar deze vakbeurs toe?
misschien kunnen de CO'ers die hier rondlopen ook elkaar eens gedag zeggen: ik ben iig wel van plan te gaan, maar weet nog niet exact welke dag...
klein is fijn
Moderator
De uitnodigingen komen bij bosjes binnen, maar de beurs lijkt me nogal gericht op procestechniek (kant & klare regelkastjes) en niet op elektronica.
ik ga voor de meetapparatuur en voedingen.
en daarbij zag ik een mooie kans om een kant en klaar bouwpakket van die accelerometer te scoren en de sensor die daarin zit wilde ik NET gaan proberen voor een op handen zinde project....
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Ik zojuist eens op hun site gekeken, want ik was er nog nooit geweest.
Lijkt me toch wel interessant en best wel een hoop elektra/electronica hot stuff.
in het verleden heb ik ook nog een VAPRO-B diploma gehaald En ondanks dat ik maar een paar jaar op een gasreinigingsfabriek heb gewerkt lijkt het me wel leuk om de nieuwste ontwikkelingen te zien.
Ik vrees alleen dat het een machtig gat in mijn begroting gaat slaan met al die peperdure gereedschappen e.d..
Dus moet er nog even over nadenken.
bertusvz
Bertus geeft antwoord. PE1BLY. ook bekend van Schakelingen Online Forum en All About Circuits Forum
Hallo,
Ik ben er waarschijnlijk maandag voor de opbouw van de stand van het bedrijf waar ik werk en vrijdag om de boel weer af te breken.
Groeten,
Bertus
chuckie
Honourable Member
@Bertus
Is het niet zo dat ze na een beurs altijd alles weggooien en is jou baas niet toevallig Agilent? 
Op 23 april 2008 19:55:59 schreef High met Henk:
ik ga voor de meetapparatuur en voedingen.en daarbij zag ik een mooie kans om een kant en klaar bouwpakket van die accelerometer te scoren en de sensor die daarin zit wilde ik NET gaan proberen voor een op handen zinde project....
Je moet er geloof ik wel een standje of 12 voor langs om hem compleet te krijgen, en dan maar hopen dat die verkopers niet tegen je aan gaan praten.
Vorig jaar probeerde een amerikaan me een apparaat te verkopen dat de wifi-sniffer soldeerverbindingen electrisch testen met een robot.
Was wel leuk die productie straat die er stond opgesteld voor die sniffer.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
chuckie
Honourable Member
bertusvz
Bertus geeft antwoord. PE1BLY. ook bekend van Schakelingen Online Forum en All About Circuits Forum
@ chuckie,
Nee, ik werk niet voor agilent.
Ik werk voor Bruker, een leverancier van analytische meetapparatuur,
zoals NMR, Massa-spectrometers, IR-spectrometers,
en Xray.
Ik doe zelf NMR en Massa-spectrometers.
Groeten,
Bertus
[Bericht gewijzigd door bertusvz op (19%)]
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
klein is fijn
Moderator
Vandaag geweest, was rustiger dan verwacht. Wel een hoop leuke dingen gezien, zowel in de labtechniek als de elektronica.
Martin01
Domme vragen? Niet vragen dat is dom.
Naar de beurs geweest, en inderdaad niet druk en bovenal meer van het zelfde.
Wel ff de accelero gescoord en dat was slechts een wandeling langs 6 bedrijven, waarvan elektor de leukste was.
Tja dat verkopers tegen je aan gaan kletsen is logisch toch? Zij staan op de beurs voor de contacten en niet voor die graaiers 
Toch leuk om ff te snuffelen.
Leerzaam? Ja als je je ogen maar open houd en zo hier en daar eens praatje maakt waar je wel gelijk laat merken dat je niks gaat kopen maar wel interesse hebt in de aangeboden techniek. De goede verkopers willen je best wat vertellen, en zo leer je nog wat, c.q. blijf je bij.
Leuke dag gehad.
DanielBakker
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
ik kan je aanraden om bij die beurs naar stands te zoeken, voor een stent moet je toch echt bij de chirurg zijn.
klein is fijn
Moderator
Op 21 mei 2008 20:49:40 schreef stewij:
De grootste aanrader: TBP Electronics (stand 10A056), daar hebben ze immers bier in overvloed
Niet alleen daar hoor. Ik stond een biertje te drinken bij Agilent, onder uitleg van een paar zeer leuke scopes. Zeker even waard om te kijken. In de buurt daarvan is de stand waar Rigol staat, met een beursaanbieding. Ik heb niet zo goed naar het type gekeken, maar het zag er twee-kanaals, geheugen en kleurendisplay achtig uit.
Industriële sensoren zijn altijd leuk om te zien. De stands van Siemens, E&H en Vega zijn dan ook een bos van borrelende waterbakken waar iedere sensor die je kan bedenken in hangt.
Als je te maken hebt met laboratoria dan is de Mettler Toledo stand een leuke. Die maken onderandere analytische balanzen, met de leukste snufjes die je maar kan bedenken. Gemotoriseerde tochtdeurtjes, non-touch sensors, bluetooth verbinding, etc..
Tja, zo zijn er zoveel leuke stands. Niet om dingen te kopen, maar gewoon om te zien wat er aanwezig is op het vlak van sensors en automatisering.
Wat je zeker even moet zien zijn de warmtebeeldcamera's van een stand ergens naast E&H, hal 11. Heel erg mooi spul.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
ik ga alleen kijken.