TV out GeForce Ti 4200

Beste lezer,

Ik heb een GeForce Ti 4200 en de TVTool. Via de S-Video out heb ik een prima beeld op m'n TV. Geen probleem zover. Maar nou heb ik een draadloze transmitter en receiver gekocht om beneden films te kunnen kijken. Op deze transmitter zit echter geen S-Video aansluiting alleen maar een geel tulpstekkertje en een rode en witte natuurlijk. Ik heb snel effe een kabeltje gemaakt die van S-Video naar tulp gaat maar dat werkt dus niet. http://tvtool.info/english/cablefaq3_e.htm

Ik heb ontdekt dat er een Philips 7104 Chipset opzit voor de TV functies.

Iemand enig idee hoe ik dus van S-Video naar Tulp een goed signaal kan sturen??

Thanx

Ewoud

koop n converter stekkertje in de pc zaak ;)

Si vis pacem para bellum.

Als je dit schema hebt zou ie het gewoon moeten doen, dat heb ik ook gehad met diverse pc's (werk in een pc shop)

http://tvtool.info/jpgs/cableguide/svhs_adr_ch700x.jpg

Je kunt eens kijken of de pal/ntsc setting etc. goed staat in de software en misschien heb je het verloopje van svhs naar pal wel in spiegelbeeld gemaakt (is mij dus ook de eerste keer gebeurt). Nu kun je die verloopjes ook gewoon kopen, dus als je geen zin hebt om zoiets te bakken even bij de betere pc shop of elektroboer langsgaan ;)

bloep....

ik kreeg bij mij geforce ti 4200 een verloop kabeltje erbij, heb jij die niet gekregen?

Hieper de piep!

Ik zal het schema effe proberen idd, ik heb er idd wel een kabeltje bij gekregen maar ik kan de de doos met de handleiding en het kabeltje nergens meer vinden terwijl ik zeker weet dat ik het niet weggegooid heb. Maar ja. Ik zal het effe proberen en ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor de snelle reacties.

Ewoud

Het bovenstaande schemaatje werkt best goed weet ik uit eigen ervaring. Het is alleen wel van belang dat de ingangs-impedantie inderdaad 75 ohm is (ongeveer) bij de televisie.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design

Heej lui,
ik heb een vraagje en nou niet meteen allemaal DUHHHH gaan roepen ofzo... ik ben een beginner met tv-out en heb pas een computer gekocht met zo'n geforce 4200 kaart (met dus tv-out) nou heb ik er wel een mooi verloopkabeltje bij gekregen. en nou sluit ik hem aan, zet die mooie s-video kabel er op en sluit hem aan op me tv...
tot mijn grote verbazing werkt het allemaal wel... totdat windows opstarte...
dus ik zie me hele opstartprocedure wel op tv (al is dat wel kutkwaliteit...) maar hebben jullie enig idee wat ik er aan kan doen??
vast wel...

Nou ik hoor het graag van jullie

groeten Peter

Ja, je moet in de beeldeigenschappen van je pc een paar zaken instellen:

-je tv-out activeren
-beeldscherm resolutie
-vernieuwingsfrequentie
-eventueel nog je beeld pannen en/of tilten (als die optie er is)

dit alles doe je in je Advanced display properties.

IF you can't convince them, then confuse them!

als je XP hebt moet je ergens copy beeld instellen bij je Videokaart in het confuguratie scherm

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker