Bert Geelen
Als een IC al ingewikkeld is , wat zijn mensen dan?
Halo mensen,
Ik wil een controller gaan bouwen voor pcdj red. Deze werkt via een rs232 protocol. Waarschijnlijk zal ik nooit achter dat protocol komen. Dus heb ik het volgende bedacht. PCDJ heeft allemaal hotkeys. Als ik nu iets kan bouwen waarmee ik via een rs232 port of iets anders een aantal zelf in te stellen toetsen kan simuleren via een druk knop, heb ik een wat simpelere interface maar werkt wel goed. Dus , heeft iemand een idee ?
Zoeken met Google al een geprobeerd op "PCDJ protocol" en "PCDJ protocol basics".
Kreeg toch een 1700+ hits met flink wat probleem oplossers.
Bert Geelen
Dat klopt.
Maar (bijna)allemaal deze sites gaan over cracks van pcdj. Zoals ik al zei kom ik denk ik nooit achter het protocol , ik had namelijk ook al gezocht bij google. Heeft iemand een schema of zow voor een toetsen bord te simuleren ?
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 21 september 2003 12:11:00 schreef Bert Geelen:
Heeft iemand een schema of zow voor een toetsen bord te simuleren ?
Het toetsenbord protocol is goed gedocumnteerd, google daar maar eens naar. Prima na te doen met een microcontroller.
Bert Geelen
Neej zo bedoel ik het niet. Ik wil geen toetsenbord maken via de ps/2 maar ik wil gewoon 8 druk knopjes maken die dan toets F1 tot en met F8 simuleren. En dat moet via de com/lpt/usb port want ik wil mijn gewone toestenbord blijven gebruiken voor snel een nummer op te zoeken.
Volgens mij bedoel je gewoon WinAmp ComControl: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/804631//
Dan kun je 1 t/m 15 (max 4 indien zonder diodes) druknoppen aansluiten op je serialport
In jouw geval met 8 knoppen kun je dan uitgaan van het 15 knoppenschema, alleen laat je dan de volgende schakelaars met bijbehorende diodes vervallen: 7 en 10 t/m 15. Als je ook geen ledje wilt kun je ook de R1 weerstand en de 2 ledjes laten vervallen.
[Bericht gewijzigd door euss op ]