ik zocht zelf alleen even naar een oorzaak van het opblazen van de rcf woofer dit is 1 van de mogelijkheden
ik heb door ervaring dit meerdere malen meegemaakt.
men koopt een dure serie boxen met na controlle de goede speakers echter dan kun je altijd nog gecoonde speakers treffen die geen schijn van de originele waardes hebben .
Dat is nog altijd niet echt een antwoord op mijn vraag. Hoe kan de conus (of coon als je het perse zo wilt schrijven) de thermische belastbaarheid van een woofer verminderen? De mechanische belastbaarheid kan ik me goed voorstellen, maar we hebben het hier over een thermische overbelasting, afgaande op de stank die er blijkbaar vanaf kwam.
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
In theorie:
Als het heeeele lage kwaliteit zou zijn dan wordt de conus misschien een beetje worden tegengehouden zodat de poolventilatie niet meer goed werkt.
Of het onderste gedeelte van de conus, onder de stofkap kunnen ventilatiegaten zitten (dan werkt de poolventilatie ook slechter).
Maar ik denk niet dat er zulke slechte recones zijn en dat de thermische belastbaarheid erg achteruigaat.
Zomaar een idee: was het gat van de poolventilatie verstopt?