AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
Ik heb een simpele LM317 voeding gemaakt, maar vanaf de moment dat ik deze ga belasten daald de spanning tot 0..3V de stroom die ik dan wil laten vloeien is amper 250mA. Zou het kunnen dat de LM stuk is? Het is geen nieuwe, had hem nog liggen. Alvast bedankt. Dries
Bart Hiddink
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
Hallo,
Heb je er rekening mee gehouden dat de lm317 3v nodig heeft? dus voor 15v uitgangsspanning moet je minstens 18v ingangsspanning hebben,
Ook even opletten hoe je heb aansluit:
(met het ijzeren plaatje op tavel)
Adj - Out - In
leime
Tavel ? slik.
Ontopic;
- Je voeding kan de stroom wel leveren ? Wat doet de ingangsspanning ?
- De chip wordt niet veel te heet ?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
ze wordt helemaal niet heet, het is zo een grote he, dus niet met de 3 pootjes naast elkaar, de output is het massavlak. De spanning aan de ingang blijft constand.
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
plaats je schema eens hier en een foto van de voor zijde en achterzijde van de print. dan kunnen we meekijken wat er fout is aan de schakeling.
greets
Remi
Waarschijnlijk heeft de topic starter er een in To-3 behuizing. Hiervan is de behuizing de output (bij mij).
dat zal wel niet alleen bij jouw zijn;)
de datasheet zegt het ook:
controleer eens of je hem ook zo hebt aangesloten?
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
Op 15 juli 2008 19:52:05 schreef niels v.v:
Waarschijnlijk heeft de topic starter er een in To-3 behuizing. Hiervan is de behuizing de output (bij mij).
daarom even de foto's en het schema.
greets
Remi
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
veel schema is er niet aan 220 ohm weerstand tussen adj en out en dan 5k pot tussen adj en gnd dan nog wat condensators voor en achter de LM. De foto hierboven is toch van bovenaf gezien he ? (dus je moet hem omdraaien om aan de pootjes te kunnen) zoja dan heb ik hem juist aangesloten. Schema is letterlijk vanuit de datasheet. De lm317 was niet nieuw, had hem nog ergens gevonden en wist niet of hij nog werkte of dat het een kapotte was.
Op 16 juli 2008 00:16:13 schreef AC/DrieC:
De foto hierboven is toch van bovenaf gezien he?
Nee! Bottom view staat er in de datasheet.
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
hmmm raar, in mijn datasheet staat er "top view" met hetzelfde prentje erbij?! heb adj en input eens omgedraaid en dit geeft bijna het zelfde effect, spanning zakt tot ong 5 V bij belasting.
[Bericht gewijzigd door AC/DrieC op (69%)]
De laatste datasheet geeft bottom view. Waarbij adjust en input omgedraaid zijn tov de afbeelding van flush.
Zo te zien is je regelaar kapot, misschien nog leuk om het ding open te vijlen.
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
Heb nieuwe LM gekocht en hij werkt nu perfect. Als ik tijd heb zal ik de oude eens openvijlen en fotos posten. Bedankt voor de hulp!