hey
ik was van plan om een simpel versterkertje te gaan bouwen ( de 1w versterker op deze site) alleen wil ik eerst graag weten hoe het met het input gedoe zit, ik heb drie draadjes waarvan ik weet dat er een aarde is en dat de twee andere voor het ingangs signaal zijn op welke plekken moet ik ze bevestiggen. ik hoop dat jullie je kunnen verplaatsen in deze noop...
p.s
het hoeft niet stereo te zijn
groeten DuiD
Je moet een ingang aan de bovenkant van P1 vastmaken. De massa (de aarde) verbind je met het rechter pinnetje van je potmeter. De massa verbind je met het linker pinnetje. Aan die kant maak je ook de massa van de rest van het circuit vast. Het middelste pinnetje gaat naar de ingang van de LM386.
Als je later toch stereo wil maak je deze schakeling nog eens en verbind je de andere ingang aan de rechter kant van de potmeter en de massa weer aan de linkerkant.
Je komt er zelf wel achter welke de ingang is en welke de massa. Vaak is de massa gewoon een koperdraad zonder isolatie of zo. En als je twee ingangen verbindt, komt er gewoon geen (of niet veel) geluid uit.