zoeken

het is al es vaker hier langsgeweest maar ik liep er nu alweer tegenaan, je kunt woorden korter dan 4 letters niet gebruiken om te zoeken in het forum, juist op een electronica forum is dit zinvol, denk aan LED, PIC, SMD, AMV en dergelijke.

mischien iets om nog es over na te denken.

pe4mb

Dit is idd vrij irritant.

Woorden zoals USB en PS2 en LPT kun ej dan ook niet zoeken :)

is al eens eerder een topic over geweest en dat kon om een of andere vage reden niet

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Daar moet idd maar eens naar gekeken worden want het is zeker irritant. Ik ben het zefs op meerdere sites tegen gekomen.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Op 5 oktober 2003 00:46:03 schreef Erik:
is al eens eerder een topic over geweest en dat kon om een of andere vage reden niet

Dit heeft niets temaken met niet kunnen, maar dit wordt gedaan voor woorden als (com,net,org,van,het,...) bijvoegsels en veel voorkomende woorden uit te schakelen.
Dit om te database server niet te veel te belasten, en inderdaad ik vind het ook lastig dat je dit niet kunt op deze site voor woorden als (led,lpt,pic,...)
Ik zelf doe dit nooit ik filter die woorden weg bij een zoek actie.

Groeten, David

Linux is like a wigwam. No windows. No gates. Just an Apache inside.

Op 5 oktober 2003 07:17:40 schreef D-work:

[...]

Dit heeft niets temaken met niet kunnen, maar dit wordt gedaan voor woorden als (com,net,org,van,het,...) bijvoegsels en veel voorkomende woorden uit te schakelen.
Dit om te database server niet te veel te belasten, en inderdaad ik vind het ook lastig dat je dit niet kunt op deze site voor woorden als (led,lpt,pic,...)
Ik zelf doe dit nooit ik filter die woorden weg bij een zoek actie.
Groeten, David

dit is helemaal niet nodig je moet gewoon AND doen en PIC en nog iets zoeken dan liggen je resultaten ook dichter bij wat je wilt als iedereen PIC gaat zoeken belasten ze de server nogal veel voor iets wat ze toch niet nodig hebben of waar er teveel wordt getoond..

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

Op 5 oktober 2003 10:51:56 schreef Aedolon:

[...]

dit is helemaal niet nodig je moet gewoon AND doen en PIC en nog iets zoeken dan liggen je resultaten ook dichter bij wat je wilt als iedereen PIC gaat zoeken belasten ze de server nogal veel voor iets wat ze toch niet nodig hebben of waar er teveel wordt getoond..

heb net geprobeerd met
is AND dit , (er is titel in een recent topic: " Wat is dit") maar de zoekopdracht vindt het niet.

beetje gek

Op 5 oktober 2003 11:19:07 schreef elektron_:

[...]

heb net geprobeerd met
is AND dit , (er is titel in een recent topic: " Wat is dit") maar de zoekopdracht vindt het niet.

ohja ik zie het nu vergis me vast me een andere site,

ok dan moeten ze toevoegen hoe hij moet zoeken zoals:

Alle woorden (AND)
Iedere woord (OR)
Volledige zin

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Jeroen

Moderator

Jeroen in Search

Daar staat het uitgebreid in uitgelegd. De eigen index is nog niet gemaakt, waarschijnlijk komt die nog, maar het is het behoorlijk wat werk om het te maken.

dat wist ik niet, succes met de index en toch maar weer mooi dat er zo naar de bezoekers geluisterd wordt:D

pe4mb