weet iemand hoe je een krachtige versterker op batterij kan maken want ik heb en 250watt luidspreker en die wil ik graag versterken om mee te nemen naar bijv. school
kan iemand mij helpen?
metal-b
wat is een 250 v. luidspreker?
Op batterijen word het meestal niks, je kan beter met een accu werken.
Maar hoe draagbaar moet het worden? wat ge ja ermee doen?
ik bedoel gewoon een box die je normaal moet aansluiten op versterker van 250 watt
jah accu is ook goed
heb hem nu aangesloten op heineken boxje maar ik vind hem te zacht gaan en de batterijen gaan veels te snel leeg
metal-b
Sir_j
Take my advice!I don't use it anyway
Hoeveel Ohm en hoeveel watt is deze luidspreker?
Kijk ook eens bij schakelingen op deze site:
http://www.circuitsonline.net/circuits/cat/1
Als je het batterij gevoed wilt hebben, zal je geen grote vermogens kunnen creëren. P = U*I (U kan nooit groter zijn dan je voedingsspanning, en qua stroom uit batterijen :s).
dat weet ik niet precies maar is zown box van de gamma met van die leds erin
Als je het batterij gevoed wilt hebben, zal je geen grote vermogens kunnen creëren. P = U*I (U kan nooit groter zijn dan je voedingsspanning). wat bedoel je hier precies mee?
kan je niet het heineken boxje versterken en er en 9v batterij in doen??
ooow srry met 250v. bedoel ik 250 watt
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (63%)]
je zegt P = U x I
stel dat je aan de box 250 watt wil leveren bij een accu spanning van 12 volt dan betekent dat
P = 250
U = 12
I= ?
250 = 12 x I --> I = 250/12 = 20,83333
een dikke auto accu is 40Ah, dus kan 1 uur 40 ampere leveren en dus 2 uur 20.
gelukkig is jouw luidspreker waarschijnlijk geen 250watt. en kun je met een 10 watt versterker aardig yuit de voeten
@metal-b: Als we nog zo'n kick zien mag je een dag wachten: http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks
ik ken die gamma dingen wel. iets van 10W RMS gebruik een tda versterkertje van ongeveer 4W RMS en een 6 tal AA batterijen in serie en je kunt wel een poosje plezier maken. Een grotere verserker heeft geen zin aangezien 4W RMS al zorgt voor maximale uitsturing van de speaker.
gr jeroen
Komop we kunnen wel moeilijk gaan doen met formules enzo (niet dat die zo moeilijk is maar daar gaat het niet om). Hij wil gewoon een cheap speakertje bouwen om op school herrie te maken denk ik.
Mijn advies: Sloop een oud (maar wel krachtig genoeg) speakersetje voor aan de computer. Bouw jouw speaker, de versterker schakeling van de pc-luidspreker en de accu in een houten kistje en voila.
Wil je een meer degelijke oplossing? Kijk dan eerst eens naar een degelijke accu.