Voor mijn hobby, ontwikkelen van schemaatjes voor modelspoor, heb ik al een Hameg 303-6 die voor afregelen van bijv.Impuls-Breedte-motor-regeling goed te gebruiken is. Voor het afregelen van eenmalige blokpulsjes (enkelvoudig en meervoudig) heb ik echter een digtaal scoopje nodig. Daar in sommige van mijn schemaatjes diverse impulsen,vanaf 1 impulsgever (bijv. Reed Switch), worden gemaakt, die in discrete intervallen na elkaar op gescheiden uitgangen komen, moet ik een 2-kanaals scope hebben. Nu lijken de specs der APS 230 van Velleman goed te voldoen aan mijn wensen, maar... in het verleden heb ik een Velleman hand-held gehad die nogal wat kuren had.
Is er iemand die, net als Elektor, redelijk positief is over de APS 230??
Graag jullie hulp en bij voorbaat mijn dank,
Met vriendelijke groet,
Aardvark

Wat voor specs heb je nodig?
Ik vind de APS 230 nogal duur, ong. 530 Euro, en een slechte resolutie hebben, 192x128, hebben. De rest van de specs 30MHz, 240MS/s, gaat wel.
Een eenvoudige Rigol DS-1022, ong. 600 Euro, 25MHz en 400MS/s, lijkt me al snel een betere keuze.

Je moet je ook eens afvragen of je niet beter bent met een logic analyser zoals Deze Logicport

Die kost slechts $385.00 en wordt binnen de 48uur thuis geleverd. Daar heb je 34 kanalen die elk tot 500 MHz sampelen. Je resultaat komt je op je PC scherm op je volle schermresolutie. Beschikt over 6 cursors, 4 frequentie meters die je direct kunt koppelen aan 4 van de 34 meetkanalen. Je hebt ook een software protocol analyser voor rs232, I2C, SPI, CAN en als het nog niet voldoende is beschik je over een eigen configureerbare wizard om andere protocols te maken.

De dollar staat nog steeds vrij laag. Je moet wel nog de BTW bijrekenen als ze het pakje afleveren en ik heb ongeveer 10 euro als algemene extra douanekost betaald. Je moet ook BTW betalen op de portkosten.

Ik gebruik hem bijna fulltime, wordt gevoed uit de USB2 lijn en vergt geen extra voeding. Al je resultaten worden direct op de pc opgeslagen waardoor je zowel je backup hebt van alle metingen maar waar je ook achteraf nog heel wat extra details kunt opmeten omdat hij alle gemeten data in de file bewaart.

@RBeckers:
Hier kost de APS230 469 dollar.
Dat maakt het prijsverschil met Rigol toch wel aanzienlijk.

Zo'n APS230 lijkt mij ook wel wat. Misschien komt het nog wel tot een samenkopen-actie? :)

Ik bezit een Velleman PCSU1000 USB scoop. Ben hier zeer tevreden mee. Is een stuk goedkoper dan een stand alone scoop en heeft voor mij het killer voordeel dat de scope plaatjes gewoon opgeslagen kunnen worden en daarna vergeleken.

Wat PC betreft, ik heb hem gebruikt op een oude Duron 1.3 mHz deze kan hier probleemloos mee om zelfs bij hoge samplesnelheden.