fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Een vriend van mij heeft geen internet (ja, ze bestaan nog) maar wel een hele mooie doch defecte PM6620 frequentie teller met nixie buizen. Alleen de punten doen het verder niets. Hij heeft mij gevraagd of ik een schema kon vinden maar philips manuals lijken wel te vallen onder staatgeheim. Het lukt me om over de meest excotische apparaten schema's te vinden maar dit is de tweede keer dat het niet lukt (de andere was ook een philips
)
Mijn vraag dus: heeft iemand het schema van zo'n ding, het is zijn enige teller en hij wil niet een moderne want hij is erg gehecht aan deze.
Fred
De 6620 staat vermeld in een oude lijst van de schematheek:
http://sharon.esrac.ele.tue.nl/pub/techniek/schemath/SCHEMATH.EEK
Maar daar zijn wat "domestic problems" geweest met verhuizing en zo, dus probeer het anders gewoon even.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat had ik ook gevonden maar die is van 2002 en ik begreep dat het niet meer in eindhoven zat maar ik weet niet waar ik dat dan moet zoeken.
Fred
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Desnoods geld op tafel leggen voor een ingescande versie?
fred101
Golden Member
Op 10 september 2008 20:59:10 schreef Marco69:
Ik heb er wel een van de pm6611-15 Geen idee in hoeverre die op de 6620 lijken...
Ik weet het ook niet want ik heb het ding nooit gezien. Ik ga in december weer naar hem toe en dan ben ik wel benieuwd want nixies zijn erg mooi.
Ik heb hem al verteld dat ze wel commercieel te krijgen zijn maar hij heeft geen internet en ik geen paypal of zo iets.
Fred
Op 10 september 2008 20:49:02 schreef fred101:
Dat had ik ook gevonden maar die is van 2002 en ik begreep dat het niet meer in eindhoven zat maar ik weet niet waar ik dat dan moet zoeken.Fred
http://link.marktplaats.nl/187704048 wellicht
die is van 2002 en ik begreep dat het niet meer in eindhoven zat maar ik weet niet waar ik dat dan moet zoeken.
Googlen op 'schematheek wageningen'.
De beheerder is verhuisd.
Hou er rekening mee dat 't voor hem ook een hobby is.
Geert Jan
@fred101: Hoe staat het met de schema-zoektocht ?
Heb mijn teller ook weer gevonden, die doet het nog wel, maar heeft de vervelende eigenschap na ca. een half uurtje uit te vallen. ik wil dat ding weer repareren, en een Schema is dan wel handig.
fred101
Golden Member
fred101
Golden Member
Heb ik niet zelf gedaan. Ze hadden het manual bij de schematheek en dat heb ik hem doorgegeven. Later hoorde ik dat hij een brief naar philips had gestuurd. Ze vonden het erg leuk dat zo'n ding nog steeds gebruikt werd.