Hallo, ik heb gisteren een HP 8903B gekocht. Ik heb hier ooit eens een topic gezien waarin iemand vertelde dat hij ook dit toestel had (maar vind dit niet meer terug).
Graag had ik geweten hoe je het toestel best gebruikt om een versterker uit te meten (moet je je versterker belasten? meet je parallel over die belasting?).
Alle hulp is welkom.
Vriendelijke groeten,
Roeland De Vriese

Bij www.agilent.nl kun je een manual downloaden (14MB).
Zie hoofdstuk 3.

Hallo, de manual was bij het toestel, maar daar staat geen uitleg hoe je die in praktijk (bijvoorbeeld bij het meten van een eindversterker) moet gebruiken.
Als ik dit forum doorzoek op HP8903B, krijg ik één hit, maar ik vind nergens waar die staat. Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb net even snel gekeken.
Er staat een voorbeeld in hoe je de overall werking kan testen. De output aan de input knopen en mee kijken met een scoop.

Als je nu een versterker tussen de output en de input hangt. de attenuators goed instelt, kan je vervorming, versterking etc. meten .

Heel kort samen gevat. Verder heb ik zelf geen ervaring met het apparaat. Maar de manual is opzich redelijk duidelijk.

Maar ik veronderstel dat ik mijn versterker niet met dit meettoestel moet belasten, maar met een normale belasting (8 Ohm). En hier dan parallel over meten?
Als ik enkel het meettoestel neem, gaat mijn versterker zich toch gans anders gedragen dan in werkelijkeheid?

De HP is signaalgever en meter. De versterker en de (8 ohm)belasting moeten tussen uit- en ingang van de HP aangesloten worden.

Als je geen belasting aansluit krijg je inderdaad een ander resultaat.