Sorry dat ik niet kon reageren , maar mijn pc was kapot.
Goed ik ff wat gelezen en heb wsel gemerket dat er een X aantal mogelijk heden zijn , maar ik zou er blij mee zijn als er iemand is die daar misschien een bouw tekening of schema voor kan regelen. (het is wel voor een desktop pc)
Om zo eens een voobeeldje te noemen. Ik werk op een bedrijf voor industriele automatisering, en een jaar of wat geleden was ik bezig een PC samen te stellen voor baggermaatschappij boskalis, voor op de boten, na eens enig onderzoek te hebben gepleegd trok de VGA kaart (in hun geval een Diamond Stealth S540 32MB PCI), al dit 8 Ampere (zelf gemeten). Mijn nVidia GeForce 2MX400 64MB DDR trekt vlot 18A bij 3.3V (ook zelf gemeten).
De voeding van een Athlon mobo zit op het moederbord en is bij mij afgezekerd met een automatische print zekering van jawel 20Ampere, de CPU trekt echt 18A want je moet niet denken dat er telkens maar een torretje actief is in dat ding. En als er maar 20mA liep werd het kreng ook geen dik 55°C (ook met goede koeling). Dus, bovendien staat in het boekje van mijn AOpen moederbord een mooie grafiek over het stroom verbruik van de Athlons. Geloof mij maar dat als een CPU met alle geweld brust cache gaat vullen en (bij een AGP 4x turbo slot), 1066Mbit/s gaat pompen dat er echt wel dik stroom gaat lopen !
Daarbij is de chipset ook nog een gebruiker maar meestal niet veel meer dan een ampere of 2 en dat alleen maar bij PC266 geheugen zoals op mijn aopen bord.
En als die dingen geen stroom zouden gebruiken vraag ik me af waarom de P4 bij een beetje moederbord spanning krijg d.m.v. een speciale powerkabel, die van de voeding, rechtstreeks naar de voeding van de P4 op het mobo gaat, niet omdat ie maar 20mA trekt, maar dik een ampere of 23A (Pin = Puit), twaalf volt in bij 6.55A is behoorlijk wat prik uit bij 1.5Volt.
Groeten,
Antoine
Die heel veel met meters in custom made PC's zit te wroeten
Antoine bedankt voor het nazoeken, het verbaasd me echt dat een huidige PC zoveel power trekt.
Ik sta echt perplex. Bedankt voor je verklaring.
Groetjes
Sven