Hallo, ik ben nieuw hier en heb erg weinig verstand van elektronica.
Ik heb vorige week een 'Yamaha AW1600' audio-workstation gekocht vanuit Amerika. Nu zat daar geen adapter bij. (Foutje van de handelaar, geld ervoor teruggekregen enzo) maar nu moet ik dus zelf een netwerk adapter kopen.
Volgens de handleiding van die AW1600 hoort er een 'Yamaha PA-300' netwerkadapter bij. (16V en 2,4A). Nu zag ik deze adapter staan in een webwinkel maar daar staat bij de beschrijving:
"Yamaha PA-300: Voedings-adapter voor PSR640 en PSR 730".
Hij staat ook namelijk bij de afdeling 'Toetsen'.
Zou ik deze adapter ook kunnen gebruiken voor mijn AW1600 audio-workstation? of zit er nog onderling verschil in de PA-300?
Alvast bedank,
BatteryDrummer
P.s. Het gaat trouwens over deze advertentie:
http://www.klundertmuziek.nl/default.asp#Toetsen#products.asp?vka=1&ag…
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Hmm, ik raakte een beetje in de war met "netwerkadapter". Gewoonlijk is dat een PC-insteekkaart die zorgt voor toegang tot een computernetwerk.
Wat je bedoelt is een netadapter.
Maar goed. Ik begrijp toch je hele vraag niet, want je vraagt of een PA-300 kan gebruiken met een workstation die een PA-300 nodig heeft. Natuurlijk kan dat. Het is gewoon de goede adapter!
Trouwens, 80 euro is wel grof veel geld. Als je een universele adapter kunt vinden met de zelfde specificaties dan kun je toch zeker 50 euro besparen.
[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op (17%)]
Oke bedankt,
@Fuzzbass, ik bedoelde inderdaad een netadapter 
Ik had nog een vraagje:
Maakt het uit hoe deze stekker in de adapter wordt gestoken (i.v.m. de plus en min)?
Zo ja, waaraan kan ik zien hoe het er in moet?
[Bericht gewijzigd door BatteryDrummer op (14%)]
VanDee
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Oke, maar ik heb nu dus zo'n universele adapter.
De AW1600 heeft 16 volt nodig en 2,4 ampère.
De universele adapter geeft 2,8 ampere bij 16 volt, dus dat is geen probleem.
Waar wel de twijfel ligt, is de polariteit van de Audioworkstation.
Ik weet dus niet hoe ik deze plug moet aansluiten.
De polariteit staat namelijk ook niet op de AW1600 aangegeven en medewerkers van een muziekwinkel waar ik ben geweest weten het ook niet.
Ik hoorde dat in zowat 99% van de aansluitingen het centrum de +pool is. Maarja, zou je net zien dat deze Audioworkstation bij die 1% hoort. Want als de + en - verkeerd om aansluit, blaas je de AW1600 op en kan je hem weggooien. 
Ik heb nog maar even een foto gemaakt van de achterkant van de AW1600:
Let wel op dat dit apparaat uit Amerika komt, misschien dat de aansluiting anders zijn dan hier....
Fuzzbass
Zoek met Google images naar een foto van het label op de Yamaha PA-300. Daar zal het op staan.
En hop:
Volgens mij staat daar center positive, maar misschien dat forumleden met betere ogen dat nog eens kunnen bevestigen.
Edit: hier nog wat info,
Of zoek zelf met google naar yamaha pa-300 "center positive"
[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op (22%)]
Bedankt!
Volgens mij staat inderdaad op dat plaatje de + aan de linkerkant.
Klopt het trouwens dat de adapter AC stroom omzet naar DC?
Fuzzbass