Ik kwam tijdens een korte opruimactie in een doos mijn ouwe trouwe Gravis Ultrasound MAX tegen. Nu wilde ik 'm bijna weggooien, maar toch heb ik 'm bewaard, heeft me destijds veel speelplezier opgeleverd.

Voordat ik 'm alsnog weggooi/weggeef wil ik eerst even weten of er nog iets leuks mee te doen is, met een AVR bijvoorbeeld. Ik kan er weinig van vinden met Google, maar misschien zoek ik verkeerd. Of misschien heeft er hier iemand wel eens wat mee gedaan?

Heb ook nog zo'n ding liggen. Kostte toen een klein fortuin met extra RAMchip.

Je zult een enorme hoeveelheid driversoftware moeten schrijven, en een ISA bus moeten emuleren. Het lijkt me eenvoudiger om een 486 of Pentium 1 moederbordje via Ebay of zo te halen, en dan gewoon de originele DOS drivers te gebruiken.

Ah, zo heb ik er ook nog een paar. Mooie rode PCBs :)

De ADCs en DACs zijn van zeer goede audio kwaliteit, de gewone GUS had ze discreet denk ik.

Dus daar, en met "wat" DSP werk, zou je een goede SDRtje mee kunnen maken.

Hmm, jammer, nog niet zo simpel dus... Dacht dat die dingen redelijk eenvoudig aan te sturen waren in software?

Waarschijnlijk niet op hardwareniveau, anders zou iemand anders het wel al hebben gedaan. Wat is er trouwens zo moielijk? De ISA bus of de kaart zelf?

Op 30 oktober 2008 13:58:31 schreef Benadski:
Hmm, jammer, nog niet zo simpel dus... Dacht dat die dingen redelijk eenvoudig aan te sturen waren in software?

Waarschijnlijk niet op hardwareniveau, anders zou iemand anders het wel al hebben gedaan. Wat is er trouwens zo moielijk? De ISA bus of de kaart zelf?

De ISA bus is wel makkelijk met een controller die externe geheugen bus ondersteuning heeft (AVR: ATmega162, de mega128). DMA via ISA is al stuk moeilijker.

Op internet is veel te vinden over hoe je de GUS kan aansturen. Welke I/O poorten en mogelijk memory mapped blokken.