Een zwager van mij heeft een 30 jaar oude philips versterker, waarvan van 1 van beide kanalen de ingangs schakelaar IC (signaal selectie) defect is. Voor het IC hebben we wel signaal, na het IC geen signaal meer.
We hebben de signalen vergeleken tussen het linker en het rechter kanaal en op deze manier bepaald dat het IC defect is.
Het betreft een uPA631H1 van NEC en zit in een 7pen SIL behuizing. Ik heb al gegoogled hierop om te kijken wie dit IC zou kunnen leveren, maar vind alleen maar bedrijven in Azie en Amerika. Deze vereisen betaling via een credit card. Die heb ik helaas niet.
Weet iemand een bedrijf die deze voor mij zou kunnen bestellen? (en dan geen afname van >50 stuks a.u.b.)
De andere optie is om de de IC te vervangen door een zelf gebouwde electronische schakeling. Dit moet te doen zijn, want we weten wat de schakel IC moet doen.
Alvast bedankt voor de reaties.
Op 4 november 2008 17:52:25 schreef Impatt:
Het betreft een uPA631H1 van NEC en zit in een 7pen SIL behuizing. Ik heb al gegoogled hierop om te kijken wie dit IC zou kunnen leveren, maar vind alleen maar bedrijven in Azie en Amerika.
Tikfoutje? Google en datasheetarchieven geven 0,0 op rekest.
Nee, uPA63H1, oftwel uPA63H een Dual FET.
http://www.datasheetarchive.com/pdf-datasheets/Datasheets-16/DSA-31795…
Lijkt me dan ook geen ingangsselectie maar een dif ingangstrapje.
Kan je opbouwen met twee losse geselecteerde en thermisch gekoppelde fets.
Sh..t, Je heb alweer gelijk Henry.
(Nu ik weer 10Km gelopen heb is mijn hoofd weer wat helderder
)
Ik zal mijn zwager vragen om het schema van de versterker,
De datasheet is handig, nu weten we in ieder geval wat er in het IC zit.
Dat van die 2 x N-channel J-Fets, is inderdaad een optie, Lijkt me in ieder geval goedkoper als dat iemand dat ding voor ons uit het buitenste buitenbos moet bestellen.
Nu nog uitzoeken welke fets geschikt zijn.
Ik kan dan proberen om een printje te maken wat we op de plek van het IC kunnen solderen.
Als het werkt moeten we waarschijnlijk ook die van het andere kanaal vervangen (tenzij we geen klank verschil kunnen horen)
O ja, SIL moet natuurlijk SIP zijn.
Thanx Henry, we hebben nu te minste iets wat op een oplossing lijkt.
Of zelf iets frutten gaat werken? De substraat zal wel aan de GND hangen.
Of je bestelt hem gewoon: http://www.ciconelectronics.com/upa63h.html
[edit] typo