Hallo Allemaal,
Op diverse Sony versterkers kom ik de kreet 'Spontaneous Twin Drive' tegen. Heeft iemand een idee wat dat precies doet? Via google kom ik verschillende verhalen tegen. Sommigen beweren dat deze versterkers automatisch schakelen tussen klasse A en klasse AB. Dit kan ik me niet voorstellen eerlijkgezegd, ze worden nauwelijks warm als ze aan staan zonder signaal.
Anderen beweren dat het te maken heeft met aparte wikkelingen in de transformator, zodat de voeding voor de voor- en eindversterker gescheiden zijn van elkaar. Dit lijk me logischer, maar wellicht zit ik er compleet naast. Ik ben wel benieuwd wat het nou precies is, een mooie marketingkreet of iets wat deze versterkers echt uniek maakt. Gr Daniel
Die twin drive slaat idd op een extra trafo voor de voorversterker.
Sony had/heeft ook versterker die overschakelen naar klasse AB. Mijn GX90ES had dat.
Okee dankjewel, nu snap ik wat het is. Maar wat er dan zo spontaneous aan is..........
Maar ja, het klinkt wel mooi.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
hey,
even een vraagje over dit zelfde apparaat
ik eb ook 1 staan waar de potentiometer van kapot is wie weet waar ik een nieuwe kan vinden, het bekende merk wat er nu in zit is een alps
het model ervan
alps 309c 241-516-11 60kx2 deze heeft dan ook 4 pootjes geen 3
meeste potentiometers hebben 3 pootjes
ook kon ik deze niet vinden bij conrad of elders
gr
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Gezien het correcte nummer 1-241-516-11 is het een custompotmeter voor Sony. Wellicht op dat nummer nog ergens op het internet te vinden.
P.S. Amai, da's een oude koe en niet echt gerelateerd. Volgende keer beter een eigen topic openen na het lezen van de rode waarschuwing.
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Is dat geen geïntegreerde stereo pot, 2 middelste zijn de lopers?
edit: gatver OUDE KOE
[Bericht gewijzigd door Damic op (16%)]
Op 13 juli 2013 15:13:57 schreef dannykram:
hey,even een vraagje over dit zelfde apparaat
......
Wat is "dit zelfde apparaat" precies? Een van de vele Spontaneous Twin Drive-modellen, of een GX90ES? Die laatste zal overigens bij nadere beschouwing ongetwijfeld een STR-GX90ES blijken te zijn.
Overigens: is "hey" een ander woord voor "hallo allemaal"?
@dannykram:
Open een nieuw topic met het merk en type in de titel, en verzin een startpost die wat netter begint dan met 'hey'...
De volgende keer de rode tekst beter lezen: