Besten
Ik heb een Bose Acoustismas 5.1 van mijn ouders kunnen overhouden.
Nu wanneer ik deze aansluit op mijn versterker Pioneer VSX-917 komt hier echter een heel zwak bas-geluid uit.
Op het schema van de versterker staat boven de tekening waar de subwoofer moet worden aangesloten: "aangestuurde subwoofer".
Wil dat zeggen dat ik hier een actieve subwoofer moet op aansluiten?
Die bose die ik heb gekregen is een passieve subwoofer met 5 kleine boxen.
Hoe kan ik dan dit systeem correct laten werken?
Hopend op een reactie
Groeten
Christophe
Een betere set speakers (daarvoor hoef je in dit geval niet ver te zoeken...) is een beter idee en waarschijnlijk wat goedkoper. Dikke philipsen die serieus veel herrie schoppen kun je regelmatig gratis ophalen (type 426, 427, 457 bijvoorbeeld) en klinken beter dan zo'n bose setje (en ja, ik heb ze in meerdere winkels horen spelen en kan er dus een mening over vormen)
Als je dan toch wat wil doen met wat doen met wat je hebt: de 40w versterker van deze site zal voldoen.
De 5.1 acoustimass systemen die bose op de site heeft staan hebben allemaal een actieve subwoofer, de systemen met passieve sub zijn vaak zo gemaakt dat de subwoofer zijn signaal van de front luidsprekers krijgt, dan sluit je de subwoofer aan op de versterker en de front speakers op de subwoofer.
[Bericht gewijzigd door bobo1on1 op (17%)]
Op 26 november 2008 18:58:29 schreef Ledlover:
Een betere set speakers (daarvoor hoef je in dit geval niet ver te zoeken...) is een beter idee en waarschijnlijk wat goedkoper. Dikke philipsen die serieus veel herrie schoppen kun je regelmatig gratis ophalen (type 426, 427, 457 bijvoorbeeld) en klinken beter dan zo'n bose setje (en ja, ik heb ze in meerdere winkels horen spelen en kan er dus een mening over vormen)
Als je dan toch wat wil doen met wat doen met wat je hebt: de 40w versterker van deze site zal voldoen.
Over welke versterker heb je het juist. (zie de link niet) en hoe sluit je dan zo iets aan?
Het is wel een van de eerste acoustimass 'k denk zo een jaar of 10. De kleine boxen hangen al omhoog, dus die laat ik nu hangen.
Kan je een actieve acoustimas (subwoofer) alleen kopen denk je?
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Bose, geluid uit melkpakjes IEUW
Simpel, heeft de subwoofer een touwtje met een steker ( stekker in volksmond ) die de wandcontactdoos in moet ( stopcontact ) dan is hij actief, maar ik denk het niet en neem ook niet de moeite om op de site van de melk fabriek te gaan kijken, want het is per definitie bagger....
Zoals ledlover ook al melde....
Kijk uit naar b.v. philips speakers ( zeker de wat oudere...70-80 ) of bouw die versterker + subwooferfilter van deze site
Op 26 november 2008 20:43:20 schreef Gadget_inc:
Bose, geluid uit melkpakjes IEUWSimpel, heeft de subwoofer een touwtje met een steker ( stekker in volksmond ) die de wandcontactdoos in moet ( stopcontact ) dan is hij actief, maar ik denk het niet en neem ook niet de moeite om op de site van de melk fabriek te gaan kijken, want het is per definitie bagger....
Zoals ledlover ook al melde....
Kijk uit naar b.v. philips speakers ( zeker de wat oudere...70-80 ) of bouw die versterker + subwooferfilter van deze site
Ik dacht dat dit forum de bedoeling had mensen te helpen. En niet UIT TE SCHIJTEN!!!!!
Maar ik heb het begrepen! 'k Zal mijn vragen op een serieuser forum stellen.
Het gaat jullie nog goed...
Kom kom, niet zo'n kort lontje toch. Eéntje zit er altijd tussen, zoals men zo kernachtig zegt.
De bedoelde 40-watter is deze:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/51
Bespaar je toch de moeite van het uitzoeken van hoe dat boseprul werkt 
Er wordt hier kritiek geuit op de speakers, niet op de persoon. Als er een netstekker aan zit is ie actief en moet je 'm in het stopcontact steken, zo niet is ie passief en moet je even goed kijken hoe je hem aansluit. Voor zover ik weet moeten bose melkpakjes setjes via de gromkist worden aangesloten.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Oke Oke Oke,
Ik kwam wellicht wat hard door de bocht, zo bedoelde ik het niet !
Ja ik heb duidelijke een afkeer tegen bose.
Ik vind het geen geluid, maar andere mensen zweren erbij.
Maar goed, zoals eerder gezegt is : versterker en ( actief ) subwooferfilter bouwen
En wat betreft actief / passief Ik had het verkeerd gelezen, dacht dat je het niet zeker wist of het actief cq passief was, mijn excuus daarvoor
Op 26 november 2008 22:00:45 schreef Gadget_inc:
Oke Oke Oke,Ik kwam wellicht wat hard door de bocht, zo bedoelde ik het niet !
Ja ik heb duidelijke een afkeer tegen bose.
Ik vind het geen geluid, maar andere mensen zweren erbij.Maar goed, zoals eerder gezegt is : versterker en ( actief ) subwooferfilter bouwen
En wat betreft actief / passief Ik had het verkeerd gelezen, dacht dat je het niet zeker wist of het actief cq passief was, mijn excuus daarvoor
Ok, zand erover.
Dat zelf bouwen zie ik niet zo zitten, 'k zal voor een afgewerkte versie. (Tot ik genoeg centen heb om die bose buiten te kieperen 
Groeten