Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Inmiddels in een telefonies contact ergens anders over geholpen de fout op te sporen.
Schema is fout, er hoort inderdaad een C te zitten, en die zat er ook, maar maakte mooi kortsluiting. (iets van 150 ohm)
Fred gaat nu een C van 150 pF ertussen meubelen, en opnieuw proberen.
Metende voort klopte het schema, redenerende voort niet.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Nu heb ik wel iets van geluid als ik de wobbelaar er op zet komt er gebrom uit maar dat is dan ook het enige. Ik ga eerst maar eens die unit er uit halen en alle onderdeeltjes een voor een nakijken cq vervangen. De uitkoppelspoel laat maar bar weinig 10,7 door en de rest weet ik niet want dat kan ik niet meten. Na de unit is alles (demodulator ect) wel goed.
Ik moet dus er achter komen of het RF op G1 terecht komt, of dat de buis dat versterkt. De oscillator werkt zo te zien wel want hij gooit paaltjes genoeg op de SA alleen geen idee waar hij zit en waar hij moet zitten. Waarschijnlijk er boven en mijn teller gaat maar tot 100 en hij geeft aan dat het hoger is (afgestemd op 95)
Hallo Fred .... de oscillator hoort 10.7 Mc hoger te zitten.
Kan je met de griddipper tot in de buurt van de oscillator komen? dan weet je meteen of hij werkt.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Hoi Murph, dat is een goed idee. Die gaat hoog genoeg. Moet zeggen dat ik dat ding steeds meer ga gebruiken en waarderen. En dan te bedenken dat ik er toen over twijfelde of ik hem zou kopen.
Er zit ook een koptelefoon en diode stand op alleen dat lijkt niets te doen, heb nog nooit wat gehoord.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (22%)]
Op 17 december 2008 20:29:50 schreef fred101:Er zit ook een koptelefoon en diode stand op alleen dat lijkt niets te doen, heb nog nooit wat gehoord.
Je gebruikt de dipper dan als golfmeter. Hoe e.e.a. precies zit bij jouw dipper staat vast in het manual. Ik dacht het even voor je na te kijken in het Heathkit manual op BAMA maar kwam er toen achter dat daar niets meer staat van Heathkit... Wat verder zoeken leverde op dat er dus nergens meer iets van Heathkit gratis is te downloaden.
Een Amerikaan heeft alle rechten gekocht, en het eerste wat hij heeft gedaan is alle copyrights handhaven. Je kunt dus alle manuals en meer nu tegen betaling bij hem downloaden.
Pech voor ons zuunige mensen. 
p.s. Hij heeft zelfs een eigen webmaster, een grote jongen dus 
-- het bewijs --
Hello Heathkit enthusiasts!
Just a quick message to let everyone know, that I have just purchased
the 'legacy' Heathkit Intellectual Property last month from the
Heathkit Educational Products group in Benton Harbor, Michigan.
According to the agreement, I have the sole rights to the IP and am
free to do as I please with it. This means that it can also be
passed on to the next generation (if there is one) after I fully
retire (or kick the bucket)! Many of Heathkit's previous agreement
did not include the right of 'survivorship' or 'exclusivity'.
As such, I will be notifying all of those manual 'Bootleggers' out
there that I plan to enforce the Copyright that I have purchased. I
have just received 4 pallets of documentation (over 5000 lbs) and it
is being sorted and merged into my already large collection of
Heathkit manuals that I have been selling through PayPal. Many of
you already know me and have purchase manuals and even kits or parts
from me in the past. My web master is desperately trying to finish
up my new web site which will come complete with a shopping cart to
make it easier for you to purchase manuals and other items from me.
We expect it to be finished in about another week.
In the mean time, you can reach the old page at:
http://www.d8apro.com/heath1.htm ..or.. email me at: Don@D8aPro.com
Why am I enforcing the Copyright?
I paid a lot of money for the rights to these old manuals, the 5000
lbs of inventory, and, not to mention, the shipping accross the US...
I did this so that the quality and service that I grew to expect from
the old Heathkit would be continued for the 'legacy' Heathkit
community. In addition to the manuals, I will be adding several
Heathkit Parts for sale on my web site as well. For me to spend the
time to research guaranteed eplacement parts that meet the original
Heathkit specifications takes money. I buy the parts that meet the
specifications from Heathkit (also in the lot that I purchased) and
then test them to ensure that they work in those kits. Remember, I'm
the guy with the rather large Heathkit 'Boneyard'. We also have
upgrades available for the weather stations plus many other new
support items. We also publish the Heathkit Bluebook that many of
you reference from time to time, so I have already been supporting
this community. This was a major factor in the selection of the
final buyer last month by Heathkit.
What about BAMA?
It is my intention to continue to support BAMA, however I need to get
in contact with the coordinator for that site. I have sent a message
to the individual that I believe is the coordinator, but have not
received a reply as of yet. Any other sellers of Heathkit manuals
are going to be considered on a case-by-case basis.
If you'd like to confirm the validity of this message, simply log
into the Heathkit Educational Products web site:
http://www.heathkit.com and click on 'Customer Support'.
For those of you that have not been to my site, you can reach it at
the URL above.
The new site (when finished) will automatically take you to the new
page from any of the older pages.
I look forward to keeping the passion of this hobby alive and
thriving...
Don Peterson
Data Professionals
Pleasanton, CA
fred101
Golden Member
http://www.vintage-radio.info/heathkit/
Net nog het schema van de IO-12 scoop gedownload
Jammer, is weer het goede werk van veel mensen voor niets geweest.
Eerst kon je ze bijna overal vinden en die hierboven is de enige die ik nog vond.
Op 18 december 2008 14:08:04 schreef Schimanski:
[...]
Je gebruikt de dipper dan als golfmeter. Hoe e.e.a. precies zit bij jouw dipper staat vast in het manual. Ik dacht het even voor je na te kijken in het Heathkit manual op BAMA maar kwam er toen achter dat daar niets meer staat van Heathkit... Wat verder zoeken leverde op dat er dus nergens meer iets van Heathkit gratis is te downloaden.
Hallo Mans .... als het je moest interesseren, ik heb de gebruiksaanwijzing van mijn dipper (Leader LDM815) ingescand en je kan het hier bekijken: http://users.telenet.be/on6hn4/LDM815/
murphy,
Bedankt, ik heb er een PDF van gemaakt en jou toegestuurd. 2Mb is te groot voor het uploadarchief, maar misschien kun je hem op jouw site erbij zetten.
Hallo Mans .... bedankt om er een pdf-je van te maken!
Ik heb het op mijn site gezet voor degene die het zouden willen downloaden: http://users.telenet.be/on6hn4/Leader_LDM-815.pdf
Als ik wat webruimte nodig heb zal ik het terug verwijderen.
fred101
Golden Member
De RG81 zit dicht. De oscillator werkt, de preselectie ook maar er zit iets fout en ik kan niet vinden wat dat is en ik had geen zin nu dat hele kastje opnieuw te doen. Doe ik nog wel een keer als ik een scoop heb of die Signal-scout van tek helemaal af is. Hij doet het nu al "half", Hij geeft nog steeds regelmatig errors maar hij ziet de AD converter weer .
Ik had nog een SA615 liggen. Leuk 20 potig smd geval. Dat is al bijna een spectrum analyser van zich zelf. Ik heb een ontwerpje gemaakt en het ding daarin gesoldeerd. Wat een #$%werk om dat deadbug stijl te solderen . Nu nog de mixer er aan solderen (zo'n wit blokje van Evert) en een bandfilter . Ik heb een IF van 45MHz genomen. Ik gebruik eerst een 15KHz breed 45MHz bandfilter. Als LO gebruik ik een meetzender.
De VFO van de 615 gebruik ik als VCO en die moet om te beginnen van 40-50MHz gaan sweepen. Als dat werkt maak ik een 8e orde 20MHz breed bandfilter wat van 40-50MHz minimaal 80dB zodat er echt geen signaal binnen de sweep te zien zal zijn wat daar niet hoort. (hoop ik)
De zaagtand komt van de scoop en ik hoef alleen de amplitude te kunnen regelen want de centre frequentie verander ik met de LO.
Maar waarschijnlijk gaat hij de eerste keer mooi gloeien en komt er dan rook uit zoals meestal als ik die zwarte blokjes gebruik 
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Belangrijk bij dit soort dingen is dat je altijd een 78xx ervoor zet, zodat de voedingsspanning altijd goed zit, en dat je daar geen fouten mee maakt. En dan moet je die spanningsregelaar er ook vlak naast zetten. Niet de rest van de schakeling er ook mee voeden. Anders zet je eventueel na de spanningsregelaar een hoge spanning erop.
Probeer ook IC-voetjes te gebruiken, want zo'n ding opnieuw in moeten solderen is niet leuk. (meestal reden om met een ander project verder te gaan)
Heb je er eentje? of heb je er 3? Ik koop meetsal 2 stuks reserve als het om halfgeleiders gaat. Ik heb ze ook bijna altijd nodig.
Misschien is het deze vakantie ook wel eens tijd om een eerste begin te maken aan de 70cm transceiver. Ik ben er in ieder geval klaar voor. Me kortegolfzender is nu zo'n beetje klaar. Ik moet nog een keer een ander outputfilter erin zetten, want ik gooi nu erg veel vermogen weg in het LPF. Ik heb wat meer meetapparatuur nodig om dat filter goed te maken. Fred? 
fred101
Golden Member
@Jim: there is live but not as we know it. Er zit nog een fout in, maar het kan zijn dat het te maken heeft met gebruik buiten zijn toepassing. Het lijkt erop dat hij extreem gevoelig is voor afsluiting. Het ding werd natuurlijk direct op kabelnet geschroeft. De sample rate is erg laag, ongeveer een seconde per beeld op zijn snelst. 200KHz bandbreedte gaat redelijk bij hoger geeft hij foutmeldingen. Maar verder best handig bij gebrek aan scopen op hoge frequenties. Er zaten wat brakke contacten aan de connectors en een Ctje zat maar aan een kant gesoldeerd, die maakte drukcontact. Ben een paar uur met een sterke loep en zaklamp aan de gang geweest.
Ik heb toenstraks nog even de SA knutsel geprobeerd. Hij staat nog niet helemaal op frequentie en ik moet ev en uitzoeken hoe ik hem nu het beste op de scoop aansluit. Het ziet er wel goed uit. Het is een smd dus voetjes wordt lastig en ik heb er maar een.
Jinny
Golden Member
Kijk, jij hebt er tijd voor gevonden, ik had die tijd niet.
Vooralsnog heb je een leuk ding om ff mee te spelen.
Als ik eens wat wil meten leen ik hem wel eens.
Op 20 december 2008 18:22:27 schreef fred101:
@Jim: there is life but not as we know it.
Deze?
rbeckers
Overleden
Fred is bezig met een Tek RFM151 Signal scout.
Die RFM151 heeft een paar probleempjes.
"Where No Man Has Gone Before"
fred101
Golden Member
http://www.merconet.nl/producten/beveiliging_cai/catv_broadband_instru…
meer deze. Heb ik van Jim. Die heeft ie samen met die Heatkit scoop hier gebracht. Dat was ook een verweest buizenbakkie. Die had hem weer van een bedrijf. Hij zou niet meer te repareren zijn. Is in ieder geval een soort van SA. Ik kan nu tenminste zien of een oscillator het doet en op welke frequentie. Een sweep-generator volgt hij niet daar sampled hij te traag voor maar voor mij een erg handig stukje gereedschap waar ik erg blij mee ben.
Wie gaat er nog naar bladel. Ik ga op zoek naar een RF milivolt meter achtig ding.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (14%)]
Radioortje
PA3EY-- Mass is a physical interpretation of energie
fred101
Golden Member
Ben net terug uit bladel met wat probes, meetsnoerset van Hirsschman, een HP423A detector en op het laatst liep ik tegen een nette tektronix 2445 scoop aan. 150MHz en 4 kanaals. Voor 175 euro met nieuwe probes en manual op CD leek me dat wel netjes.
Jinny
Golden Member
Op 21 december 2008 12:05:41 schreef Radioortje:
ja , maar eigenlijk een véél te modern dingetje in dat buizen walhalla ...
Dan haal ik 'm toch weer op? 
fred101
Golden Member
ach, het wordt tijd dat ik eens met de tijd mee ga en zo'n klein ding staat niet in de weg hoor 
Ik heb een manual gevonden van zijn voorganger die bijna gelijk is. Alleen nog geen schema. Er zit nog ergens iets fout, zodra de bandbreedte groter wordt geeft hij weer fouten. In 200KHz gaat het meestal goed. Ook bij lagere frequenties komt het vaker voor dan hogere en er lijkt een samenhang met de noisebandwide instelling.
Op 21 december 2008 16:44:31 schreef fred101:
Ben net terug uit bladel......
Heb je Hugo nog getroffen met wat GM2307 onderdelen welke ik voor jou bij hem had achtergelaten.
fred101
Golden Member
Hoi Mans,
Ik heb Hugo gesproken en de onderdelen van hem gehad. Bedankt voor de moeite, hoop dat ik hem weer werkend krijg.
@Z, lijkt me leuk, plannen we weer een meet/bouw sessie.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Dinsdag doen?
Ben hier dus nog altijd bezig met die zender. Ik heb m aan de magloop gehangen voor test. (SWR meetbrug blijft netjes dood in de hoek)
En op zich werkt het volgens mij wel, maar nog een paar probleempjes om op te lossen. En dat is vooral instraling. Hij blijft niet stabiel bij hogere vermogens wanneer ik de antenne aansluit. Daarnaast wil de voeding soms ineens gaan oscilleren. Nouja, nog een paar kleine dingetjes dus; maar dat moet ook nog wel lukken.
Opvallend was trouwens het volgende, eindtrap was eerst niet helemaal stabiel. onder bepaalde belastingen. Probleem bleek dat draadjes een totale draadlengte van +/- 3cm van source naar massa al teveel was. Met 1.5cm (korter lukt niet) gaat het nu wel goed.