Eerst en vooral een zalig kerstfeest.
Een tijd geleden heb ik via internet een scopje gekocth. merk: ELV2030, zelfde behuizing als een Dynatec 8300. 2 kanaals 30Mhz.
Tot gisteren heeft deze het altijd prima gedaan. Toen ik gisteren de scope aanzette om een meting te doen, bleek dat de verticale afbuiging het niet meer doet, alsook de horizontale lijn, die normaal het volledige scherm moet vullen, geraakt ook niet verder meer dan ongeveer 3/4 van het scherm.
Ik heb al aan alle knoppen gedraaid, maar geen verbetering. Ook een signaal aan een van de ingangen aanleggen geeft geen verandering van het scherm.
Is dit zelf te repareren?
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
dit probleem heb ik ook gehad. als je de scoop open maakt en je hebt alle knoppen en buisje naar je toe dan zit er rechts achter een weerstand die is door gefikt.
dit probleem had ik dus 2 jaar geleden.
Ik weet zo 1 2 3 even niet meer de waarde van deze weerstand maar hij zit in het voedings circuit.
als je dynatech even belt kunnen ze je het schema sturen en vertellen welke weerstand het is .
Groet,
Remi
Remi,
Bedankt, het probleem is opgelost. De doorgebrande weerstand was R530 van 2.2 ohm. (zie foto)
Het probleem dat nu echter de kop opsteekt is de itensiteit van het display,deze is zelfs met inten helemaal opengedraaid heel donker (nog wel zichtbaar). Kan dit te maken hebben met het vervangen van de weerstand, dmv de toleranties?
R530 bevind zich rechts achteraan, vlak achter de 8 polige connector.
De grijze weerstand is de boosdoender.
ps: heb je de contactgegevens van dynatech? Want op internet lijken ze enkel fietsen te verkopen:-)
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
Nick,
Ja dit kan daar mee te maken hebben. dez eweerstand is onderdeel van het voedings circuit.
deze scoop was oorspronkelijk bedoeld voor de Amerikaanse markt. men heeft hem geschikt gemaakt voor de Europese markt door een andere travo in te zetten.
zelf heb ik de weerstand vervangen voor een weerstand diewat meer watjes kan verdragen. maar het probleem van geen intensiteit heb ik niet gehad. wel hoorde ik toen van dynatech dat dit een mogelijkheid was.
ik zal eens kijken of ik nog iets terug kan vinden van een adres of iets dergelijks.
Greets
Remi
De itensiteit van het scherm is inmiddels opgelost. Na een tijdje aangestaan te hebben, en wat geprul aan de knoppen is deze naar normaal niveau gegaan.
Heb de weerstand door eenzelfde model vervangen, maar heb er ineens enkele op reserve meegenomen, alsook een 5 en 10W model, voor als deze het nog eens begeeft
grtz
Nick