Dom figuur
Er bestaan mensen die nog dommer zijn dan ik. Echt waar!
Op 11 januari 2009 20:51:12 schreef flipflop:
Zelfs de eieren zijn blurred... Vaag topic dit.
.... weer mislukt.... ze herkennen hier echt alles..... 
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 11 januari 2009 20:52:06 schreef Dom figuur:
Zo probeer ik de aandacht op de juiste dingen te richten,
Merk je dat je juist het tegenovergestelde bereikt?
Maar ehm, kan het niet zijn dat het lampje gewoon niet goed genoeg aangedraaid zit? Kloppen op de kast laat het lampje knipperen. Geeft te denken. Een reedcontact is mooi dicht, dus daar zou je eigenlijk geen problemen mee verwachten. Misschien een goed naar de fitting kijken. WEL EVEN DE SPANNING ERAF PLS.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Niet echt handig, dit formaat foto... ALS er al iets zou zitten dan is het nu iig niet te zien.
Maargoed, ik zou zeggen: het werkt nu, niks meer aan doen.
een heleboel kasten hebben achter de lamp een thermische schakelaar zitten die, als de lamp blijft branden de lamp uitschakelt als deze te warm word.
Mogelijk werk de deur detectie niet meer, en grijpt die thermo switch steeds in.
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad! Hier was het probleem inderdaad een reedcontactje dat niet meer werkte. Na vervaning werkte alles weer goed.
Het reedcontact is met het blote oog onzichtbaar dus even met een magneetje erlangs en je moet hem wel kunnen vinden.
Op 11 januari 2009 20:52:06 schreef Dom figuur:
Stel je voor dat iemand mij herkent aan de inhoud van mijn koelkast...
Ja, want de overheid heeft een database met de inhoud van iedere koelkast. Zo kunnen ze ook terroristen opsporen, want daar klopt die inhoud van de koelkast niet met wat er in de database zit.
OMFG.
Dom figuur
Er bestaan mensen die nog dommer zijn dan ik. Echt waar!
Voor toekomstige klunzen die net zo stuntelen met een lampje als ik, heb ik de plek aangegeven waar een magneet het lampje deed uitgaan.
Het geheel lijkt nu te werken. En ik ben blij dat ik weet hoe het lampje aan en uit gaat (toch altijd een belangrijk moment in iemands leven). Ik voel me langzaamaan een "Koelkastlampjes-expert".
Voorlopig ben ik niet van plan om iets aan het lampje en/of contact te doen. Mocht het lampje uit gaan, sneller het lampje in een normaal armatuur testen. Ook zal ik wat doelgerichter kunnen kloppen/tikken om te kijken of het reedcontact het weer gaat doen.
In het geval dat ik het echt niet meer aan de praat krijg, zal ik jullie als "dom figuur" gewoon weer lastig vallen.
Het onderwerp was serieus bedoeld, maar ik heb ontzettend genoten van de reacties, waarvan sommige echt goede inkoppers waren.
Ook ontzettend bedankt aan allen die echt zinnige tips hebben gegeven.
Zoals flipflop opmerkte dat het vervangen van een reedcontact een ander verhaal is, ben ik benieuwd of we dat verhaal hier nog eens gaan meemaken.
Ik ben bang dat jullie mijn project van komende zaterdag (vervangen van mijn fietszadel) niet gaan meemaken. Mocht ik er echt niet uitkomen, dan zoek ik weer naar een forum met fietsen-experts.
Misschien is dit topic wel het leukste topic van deze zondag geweest en ik wens alle bezoekers van dit forum nog vele leuke, interessante en aangename onderwerpen toe!
Groeten,
"dom figuur"
Het was zeker een leuk topic.Excuses nog voor mijn tamelijk botte eerste post, die ik dan wel snel wat had afgezwakt, maar je had m toch nog meegekregen. Ik kon me niet voorstellen dat de vraag werkelijk serieus was.
Ik wijt e.e.a. niet aan jouw vermeende domheid, eerder onwetendheid. Hoe dan ook, alles is opgelost. Als je dat fietsenmakersforum vind wil je ons dan even waarschuwen? 
Op 11 januari 2009 13:48:37 schreef Bart-d:
Wie zegt dat de lamp uit gaat als je de deur dicht maakt?
om daar achter te komen moet je de koelkast slopen
Elektuur heeft ooit in een halfgeleidergids een schakeling gepubliceerd van een 'koelkastlampjecontroller'. Misschien heeft TS er wat aan om zoiets te bouwen, voor in de toekomst. Wie weet nog welke HG?
Op 13 januari 2009 21:30:08 schreef Evarist:
[...]
Elektuur heeft ooit in een halfgeleidergids een schakeling gepubliceerd van een 'koelkastlampjecontroller'. Misschien heeft TS er wat aan om zoiets te bouwen, voor in de toekomst. Wie weet nog welke HG?
Lijkt me een (te)grote stap voor D. Figuur.
Stukje glasfiber voor controle tussen de gesloten deur werkt perfekt.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Zelfs dat niet. Over het algemeen gaat het lampje al eerder uit voordat de deur echt helemaal dicht is. Zeker in het donker zie je dat lampje dan echt wel uitschakelen.
En blijkbaar is zo'n lampje ECHT belangrijk... ben net terug van mijn kot (studentenkamer voor d'ollanders
).
4 blokken, per blok 2 kanten, elke kant 5 verdiepen, 1 keuken met koelkast (zonder lampje) per verdiep.
De afgelopen week is de temperatuur in zowat alle keukens onder het vriespunt gedoken, 3x raden wat het effect was op de 40 koelkasten hier.
De technische dienst heeft zn werk gehad!
Jochem
Op 13 januari 2009 22:47:30 schreef Twabi2:
3x raden wat het effect was op de 40 koelkasten hier.
Die slaan niet aan, en de vriesvakken ontdooien als resultaat.
als je wilt weten of je lampje uit gaat.
doe de koelkast dicht, wacht 5min, doe open en neem het lampje vast. als je u pollen verbrand, blijft ze branden 
Op 14 januari 2009 07:42:02 schreef Jochem:
[...]Die slaan niet aan, en de vriesvakken ontdooien als resultaat.
Inderdaad, maar wat heeft dat met dat lampje te maken? 
Allicht was het wel de bedoeling dat er helemaal geen verband tussen is, maar ik ben niet helemaal zo zeker dat alles wat hier geschreven wordt om te lachen is. Bij sommige dingen begin ik me toch vragen te stellen * ej_on_line denkt
Scheef_schaap
't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)
Haha 3 pagina's commentaar over of een lampje in de koelkast nodig is voor de werking ervan .. de max! 
Tevens hier mijn vraag:
Waarom steken ze in een microgolf oven zo'n ronddraaiende plaat? Zonder die plaat werkt dat ding toch ook?
Door de aldus gecreëerde dopplerverschuiving spreidt je de frequentie uit over een bredere band. Anders krijg je gevaarlijke resonanties in het voedsel.
(het bovenstaand recreatief bedoeld en geeft niet noodzakelijkerwijs de huidige stand van de techniek of gangbare opvattingen van de medische wetenschap weer)
Op 14 januari 2009 09:51:02 schreef Scheef_schaap:
Tevens hier mijn vraag:
Waarom steken ze in een microgolf oven zo'n ronddraaiende plaat? Zonder die plaat werkt dat ding toch ook?
dat doen ze om u te irriteren wanneer ge een langwerpige schotel erin steekt die niet kan ronddraaien en dan tikt deze altijd tegen u deur 
ja kan dan evengoed zeggen: waarom steken ze de kip op zo een pin die ronddraait. de oven werkt toch ook gewoon zonder dat ding
Jochem
Op 14 januari 2009 10:13:12 schreef fcapri:
ja kan dan evengoed zeggen: waarom steken ze de kip op zo een pin die ronddraait. de oven werkt toch ook gewoon zonder dat ding
Bevalve dan dat de grill meestal maar aan 1 kant zit en je kip dan aan 1 kant zwart is en aan de andere kant nog roze.
flipflop
Op 14 januari 2009 09:49:38 schreef ej_on_line:
Inderdaad, maar wat heeft dat met dat lampje te maken?
Hier hebben we dus het hele nut van het lampje te pakken want het heeft wel degelijk nut voor de koelfunctie (maar niet in het geval TS). Als je omgeving waar de kast staat te koud is, dan blijft bij veel koelkasten het lampje aan, of half aan. Als dat niet zo is, dan schakelt de thermostaat de koeling nooit aan omdat het immers nooit warmer dan de omgevingstemp zal worden in de kast. En dus ontdooit de vriezer. Het lampje laat de temp stijgen zodat de koeling toch af en toe aangaat.
Het is trouwens erg onverstandig om het binnen beneden het vriespunt te laten komen. Denk aan waterleidingen.
Om het lampje te controleren kun je even je videocamera in de koelkast leggen tijdens opname.
En daarna bij afspelen controleren of hij uitging.
;D
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 14 januari 2009 09:55:23 schreef Frederick E. Terman:
Door de aldus gecreëerde dopplerverschuiving spreidt je de frequentie uit over een bredere band. Anders krijg je gevaarlijke resonanties in het voedsel.
Andere magnetrons hebben een draaiende antenne. Mogelijk om eventuele vliegen beter te detecteren? (Vgl. ronddraaiende antenne bij radar).