Wat is de functie van een lamp in de koelkast?

Op 13 januari 2009 22:47:30 schreef Twabi2:
3x raden wat het effect was op de 40 koelkasten hier.

Die slaan niet aan, en de vriesvakken ontdooien als resultaat.

als je wilt weten of je lampje uit gaat.

doe de koelkast dicht, wacht 5min, doe open en neem het lampje vast. als je u pollen verbrand, blijft ze branden :-)

Op 14 januari 2009 07:42:02 schreef Jochem:
[...]Die slaan niet aan, en de vriesvakken ontdooien als resultaat.

Inderdaad, maar wat heeft dat met dat lampje te maken? :D

Allicht was het wel de bedoeling dat er helemaal geen verband tussen is, maar ik ben niet helemaal zo zeker dat alles wat hier geschreven wordt om te lachen is. Bij sommige dingen begin ik me toch vragen te stellen * ej_on_line denkt

Haha 3 pagina's commentaar over of een lampje in de koelkast nodig is voor de werking ervan .. de max! :D

Tevens hier mijn vraag:
Waarom steken ze in een microgolf oven zo'n ronddraaiende plaat? Zonder die plaat werkt dat ding toch ook?

Door de aldus gecreëerde dopplerverschuiving spreidt je de frequentie uit over een bredere band. Anders krijg je gevaarlijke resonanties in het voedsel.

(het bovenstaand recreatief bedoeld en geeft niet noodzakelijkerwijs de huidige stand van de techniek of gangbare opvattingen van de medische wetenschap weer)

Op 14 januari 2009 09:51:02 schreef Scheef_schaap:
Tevens hier mijn vraag:
Waarom steken ze in een microgolf oven zo'n ronddraaiende plaat? Zonder die plaat werkt dat ding toch ook?

dat doen ze om u te irriteren wanneer ge een langwerpige schotel erin steekt die niet kan ronddraaien en dan tikt deze altijd tegen u deur :-)

ja kan dan evengoed zeggen: waarom steken ze de kip op zo een pin die ronddraait. de oven werkt toch ook gewoon zonder dat ding

Op 14 januari 2009 10:13:12 schreef fcapri:
ja kan dan evengoed zeggen: waarom steken ze de kip op zo een pin die ronddraait. de oven werkt toch ook gewoon zonder dat ding

Bevalve dan dat de grill meestal maar aan 1 kant zit en je kip dan aan 1 kant zwart is en aan de andere kant nog roze.

Op 14 januari 2009 09:49:38 schreef ej_on_line:
Inderdaad, maar wat heeft dat met dat lampje te maken? :D

Hier hebben we dus het hele nut van het lampje te pakken want het heeft wel degelijk nut voor de koelfunctie (maar niet in het geval TS). Als je omgeving waar de kast staat te koud is, dan blijft bij veel koelkasten het lampje aan, of half aan. Als dat niet zo is, dan schakelt de thermostaat de koeling nooit aan omdat het immers nooit warmer dan de omgevingstemp zal worden in de kast. En dus ontdooit de vriezer. Het lampje laat de temp stijgen zodat de koeling toch af en toe aangaat.

Het is trouwens erg onverstandig om het binnen beneden het vriespunt te laten komen. Denk aan waterleidingen.

Om het lampje te controleren kun je even je videocamera in de koelkast leggen tijdens opname.
En daarna bij afspelen controleren of hij uitging.

;D

Inderdaad, dat is het verband. Geen lampje - koelkast slaat niet aan - 40 diepvriezers ontdooien.

Op 14 januari 2009 09:55:23 schreef Frederick E. Terman:
Door de aldus gecreëerde dopplerverschuiving spreidt je de frequentie uit over een bredere band. Anders krijg je gevaarlijke resonanties in het voedsel.

Andere magnetrons hebben een draaiende antenne. Mogelijk om eventuele vliegen beter te detecteren? (Vgl. ronddraaiende antenne bij radar). >:)

En toen ging het heel hard bergafwaards.