Ik heb net van iemand een philips PM3234 gekregen.

http://www.testequipmentconnection.com/images/products/Philips_PM3234.JPG

Op zich wel een mooi scoopje, alleen... hij werkt niet.
Als ik hem probeer aan te zetten doet hij niks, de power led licht niet eens op, mss de voeding?
Ik heb alle zekeringen erin doorgemeten, de aan/uit
schakelaar, en op een afvlakelco (grootste die erbij zat) mat ik 30VDC.
Met de trafo is ook niks mis.

Het is de eerste scoop die ik in mijn bezit heb (heb er niet veel ervaring mee, buiten school) en daarom wil ik hem graag proberen herstellen.
Als iemand ideen heeft of iets weet wat bij dit model meestal de boosdoener is...

misschien dat je de printen eens goed kan bekijken.

Dus zoeken naar condensatoren welke zijn gebarsten/natte voeten hebben.

Kijk of er donkere plekken op de print zitten. Misschien een zwarte weerstand of zo.

Probeer de print banen te volgen waar de led door word aangestuurd. Misschien dat er een transistor niet goed word aangestuurd.

Dit is een scoop met beeldbuis. Dus kijk ook eens de verbindingen van de hoogspanning na. Kan zijn dat er een soldeer verbinding slecht is. Normaal zouden ze er glimmend uit moeten zien.

Eerst een, hopelijk overbodige, waarschuwing:
Let op de hoge spanningen in een scoop!

Controleer het gedeelte in de buurt van TS806 en TS807 (BD183) en meet daar wat spanningen, ook bij TS804.

Bedankt voor manual henry :)

Aan de printen is geen enkele vorm van beschadiging te zien.
De beeldbuis kan ik helaas niet controleren omdat die langs alle kanten in een metalen omhulsel zit en als ik dat er wil afhalen moet ik half de scoop uiteendoen :s

Wat ik wel opgemerkt heb zijn 2 power transistors in de voeding die normaal op het koellichaam een cm verder zouden moeten gemonteerd worden, maar ze zien er niet beschadigd/oververhit/gesmolten uit dus ik denk niet dat het daaraan ligt, toch voor de zekerheid is controleren.
Als ik het niet kan vinden ga ik proberen of ze er op school eens naar kunnen kijken...

De beeldbuis hoef je nog niet te controleren. Behalve de voedingsspnning na de gelijkrichter is er (waarschijnlijk) nergens spanning. Dus het gedeelte rond TS806TS807 werkt niet.

Welke twee power transistors?

Ik gok op TS803-TS804, de weerstand ertussen is duidelijk zichtbaar (die hangt ook los van de print).
Weet er iemand de waarde van die weerstand (R826)? Dan kan ik hem doormeten om zeker te zijn dat ik de TS'en voorheb die ik denk die ik voorheb :)

R826 is 1,8 k ohm. R827 is 10 ohm.
Zie schema in de manual.
TS803-TS804 zijn laag vermogen torren.

Nuja, hoog vermogen... ze zitten in een TO-137 behuizing.
De weerstand en derg. nameten zal ik morgen doen, nu word het een beetje laat...