Server plat

de 2 keren dat ik merkte dat CO uit de lucht was, was beide rond 22:30.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Hier hetzelfde, rond 22:30. Nu begint het ook trager te worden.

Het is wel zo dat tijdens het niet bereikbaar zijn van CO, zoals gisteren en eerdergisteren de server prima te pingen is met tijden die ook keurig zijn: 40 a 50 ms.

Mocht het vanavond weer gebeuren zal ik even wat meer info proberen te krijgen.

//EDIT: Op dit moment weer snel!

Vaak zie je in de statusbar "wachten op google analytics" oid staan...

Lucky Luke

Golden Member

ik kreeg een paar dagen dterug 's avonds ook rond 22 - 23 uur een melding met een fout in iets van een database ofzo op regel 47-50 oid...

Als ik het nog eens krijg zal ik het copy-pasten...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ik heb nu eens goed opgelet op de tijden, de site was zojuist voor mij onbereikbaar vanaf 19.17 uur tot 19.59 uur.

de volgende foutmelding verscheen op een verder wit scherm:

Fatal error: Kan geen verbinding met database maken in /home/circuitsonline/circuitsonline.net/includes/main.inc.php on line 54

Hier hetzelfde. De laatste week heb ik er last van. Wilde ook al een topic openen. Dit is pagina 2 al...

Niet alleen 's avonds trouwens. Afgelopen week ook 's middags.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
Henry S.

Moderator

Voordat iedereen allemaal dingen post: Het probleem zit in de server zelf. Dat je daarbij een fatal error krijgt is ook bekend.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wilde net de pingtijden posten.. ook niet nodig dus.
Alleen de httpd ligt eruit dan, ftp is wel bereikbaar.

Net rond de klok van 9:26 ook weer een down tijd gehad?

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Oh... mijn browser geeft het op voordat de fatal error komt. De server bleek inderdaad nog op te zijn.

Mischien eens in de logs kijken. Mogelijk heb je VEEL te veel bezoek van MSNBOT. Het datatraffic van MIJN server bleek voor 90% door MSNbot veroorzaakt te worden. Toen heb ik die vriendelijk verzocht niet vaker dan 1x per kwartier langs te komen. Dan blijken ze vier machines te hebben die IEDER 1x per kwartier gaan langskomen. Dus als ik wil dat ze maximaal 1x per kwartier langskomen, moet ik het aantal minuten dat ik wil, met het aantal servers van microsoft gaan vermenigvuldigen. Voor het gemak heb ik hem maar verbannen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

MsnBOT spidert idd veel te vaak. Ik heb dat staan op maximaal 1x per dag, maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt, ze komen gewoon even snel, maar met meer IP's. Hem verbannen loop je mogelijk een hele hoop traffic mis gezien je niet meer in msn zoekresultaten komt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 26 januari 2009 21:09:06 (58%)

Over de bereikbaarheid van CO heb ik nog geen problemen gehad, een beetje geluk gehad met het tijdstip :p
Maar regelmatig zie ik na waar ik gepost heb omdat ik dat zomaar niet kan onthouden...een beetje teveel waarschijnlijk, en als ik dan op mijn eigen nicknaam klik zie ik altijd het topic 'Gigapan fotografie" bovenaan staan.
Zaterdag stonden verschillende topics op de eerste rijen waar ik al een week niet meer gepost had.

Database sedertdien ook van de wijs ?

edit: niet naar omzien , had de post van Henry niet gelezen |:(

LDmicro user.

@MGP: das een heel ander verhaal, maar ik zal er even op ingaan..

Als jij (of een andere user) op jouw nick klikt, en dus naar deze pagina gaat, dan krijg je de topics op dusdanige volgorde dat de bovenste altijd degenen zijn waarin als laatste een antwoord is gepost. Dat hoeft niet door jou gebeurd te zijn, dus het kan best dat een oud topic (omhooggekickt, of bijvoorbeeld een show-topic van tig pagina's) ineens bovenaan verschijnt, terwijl jij daar 5 maanden terug in hebt gepost.

Echter, dit is niet de pagina waar je op terecht komt als je net ingelogd bent of via Algemeen->Je gegevens heen gaat. Die pagina laat bovenaan namelijk de topics zien waar jij het meest recent in hebt gereageerd. Ook staan er op deze pagina maximaal 10 topics.

Misschien haal je deze twee pagina's door elkaar. Ik vind laatstgenoemde zelf nooit een handige pagina, en zou na het inloggen liever op de pagina belanden die ik in de eerste alinea beschreef (die heb ik dan ook in m'n favorieten gezet), maar dat is nog weer een ander verhaal.

If you want to succeed, double your failure rate.

@Jochem,dat was mij eigenlijk nog nooit opgevallen.
Enkel zaterdag, toen stonden daar ook topic's in waar ik nog nooit op geantwoord had, waarschijnlijk door serverproblemen.

Die pagina is voor mij bijna een noodzaak, het ene onthou ik makkelijker dan het ander ;)

Alles is rechtgezet, bedankt

LDmicro user.

Ik wilde rond 20:51 naar mijn website gaan, offline hu raar.
Dat kan misschien te veel bezoekers.
Me mail proberen te openen ook dat wilde niet, die zit recht op de server, dan ligt de server eruit.

Wilde ik net naar CO ook precies op dat tijdstip offline.

Heb tevens wel een foutmelding gehad.
Hier onder screentje.

http://www.uploadarchief.net/files/download/coerror.jpg

Precies op het moment dat ik op de knop "posten" druk weer dezelfde melding.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Een paar minuten voor 9 was CO voor mij niet bereikbaar, rond 5 over 9 wel weer.

een ping naar www.circuitsonline.nl kwam betrouwbaar terug (0% verlies van 8 pakketten), met round-trip tijden tussen 13 en 21ms zonder uitschieters.

Ik kreeg zowel time-out als connection reset meldingen van Firefox (meerdere tabs open).

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

De site is dan ook www.circuitsonline.net Ik weet niet of dat scheelt, maar ik denk dat je anders alleen de server pingt die je doorverwijst naar de goede site.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

ik heb het hier ook al een 45 minuten

Op 28 januari 2009 21:51:27 schreef (Z)weetvoetje:
De site is dan ook www.circuitsonline.net Ik weet niet of dat scheelt, maar ik denk dat je anders alleen de server pingt die je doorverwijst naar de goede site.

.net en .nl pingen naar het zelfde IP

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Oeps, dat had ik niet gezien... ik hoef ook altijd alleen "ci <pijltje omlaag>" te typen om naar CO te gaan.

Maar goed, als het dezelfde server is, maar het niets uit.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Henry S.

Moderator

Pingen is niet nodig:

Op 25 januari 2009 20:08:28 schreef Henry S.:
Voordat iedereen allemaal dingen post: Het probleem zit in de server zelf. Dat je daarbij een fatal error krijgt is ook bekend.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
bprosman

Golden Member

Het probleem zit in de server zelf.

Daar twijfel ik aan. Het probleem lijkt mee meer in het offline gaan van de DB te zitten die bij veel service providers op een aparte server staan.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Een mod die dichter bij het vuur zit geeft aan waaraan het ligt en jij twijfelt daar aan?

Ik geloof het direct mede om dat al eerder is gemeld dat het een dedicated server is, dus geen db van een of andere provider.

Ik hoop alleen dat Jeroen genoeg centen en tijd heeft om het euvel op te lossen cq aan te pakken, CO missen kan ik niet meer :(

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
bprosman

Golden Member

Een mod die dichter bij het vuur zit geeft aan waaraan het ligt en jij twijfelt daar aan?

Tja , je kent me he... eigenwijs ;-)

Ik geloof het direct mede om dat al eerder is gemeld dat het een dedicated server is, dus geen db van een of andere provider.

Niet "een of andere provider", maar DE provider (Shockmedia ? ), die server zal toch bij een provider staan of denk je dat Henry of een van de andere mods die onder zn bed heeft staan ?. En bij (de meeste) internet providers kun je inderdaad je website op een dedicated server hebben staan. Wil niet zeggen dat je (My)SQL server database ook op de zelfde server staan, die staan vaak (ivm backup) op een apart cluster.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Alain

Webhoster

Probleem is bekend (groei circuitsonline) en zijn bezig met een oplossing. Begin volgende week zal de apparatuur worden geupgrade. Als dat niet voldoende effect heeft bedenken we een andere oplossing. Het gaat hoe dan ook opgelost worden! :) Excuus voor 't ongemak!