Op 2 februari 2009 21:30:30 schreef Bas Smit:
http://www.de-onlineshop.nl/ heeft imo ook mooie kastjes (lc107).Sine waar heb je die dpm-etjes vandaan? Die zijn wel mooi klein.
Sinds kif die kastjes gebruikt zie je ze wel veel zeg...
ik dacht dat kif zelf niet de eerste was (als ik er niet naast zit)
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 2 februari 2009 21:30:30 schreef Bas Smit:
Sine waar heb je die dpm-etjes vandaan? Die zijn wel mooi klein.
Lascar Electronics maakt ze met digits vanaf zo'n 5mm.
Verkrijgbaar bij de meeste grootverdelers (Farnell, Digikey, RS) maar let op, niet goedkoop!
Op marktplaats hebben ruime tijd 16 stuks Lascar DPM1S LCD DPM'tjes gestaan voor 5€/stuk (heb er toen 5 gekocht voor 20€):
3.5 digits 5.5mm, +/-200mV FS, +5V, op basis van ICL7136, no backlight (bestaan wel mèt).
Willis
So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Op 2 februari 2009 12:21:58 schreef Lithium:
Ik heb ze in het weekend besteld, als ik ze binnen heb zal ik eens kijken.
Ben je er al achter hoe je de backlight aan moet sluiten?
Ik heb nu gewoon een jumpertje over de twee aansluitingen gezet, en dan branden ze. Ik hoop alleen dat ze het zo blijven doen...
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
meet de stroom door je backlite eens en schrik...
Dat is een blauwe led met iets can 69 ohm in serie op 9V... hmm...
Ik heb bij de mijne onlangs de LED moeten vervangen (ik heb er toen een witte ingezet). Backlite gaat idd aan als je de draadjes voor backlite kortsluit, dus wat ik heb gedaan is die header er af halen en daar een 470Ohm neergezet. Werkt goed!