Anoniem
Mijn Technics SL-PG380A CD speler heeft sinds een tijdje kuren gekregen. Hij slaat over als een platenspeler die een bekraste LP aftast.
Het ding opengeschroefd, schoongemaakt, lens gereinigd maar zonder enige verbetering. Bij het afspelen was te zien dat het mechanisme dat de laser verplaatst schoksgewijs gaat. Tussen die grote stappen wordt dmv een elektromagneetje de laser heen en weer bewogen. Ik vermoed dat hier ergens de fout in zit maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Heeft iemand ervaring met deze dingen?
Alvast bedankt.
Anoniem
Dat is ook Molykote, speciaal voor dit soort geleiders bedoeld. http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12528
Het vet droogt uit waardoor de smering afneemt.
Oude vet verwijderen en het nieuwe licht op smeren.
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Mijn systeem was toch iets anders. Geleiders er uit en schoonmaken met tri en droog oppoetsen. Dan de lagers van de unit schoonmaken en dat deed ik met een pijpenrager en wasbenzine. Droog poetsen en dan weer in elkaar zetten, dus droog zonder te smeren dat liep het lichtst.
Smering is echt niet nodig, het slijt echt niet en zonder olie of vet wordt het ook niet plakkerig en er bijft dus geen stof aan hangen.
Groetjes Hans.