BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Hoihoi
Ik heb een P6046 tektronix diff. probe gekocht.
Niet veel geld, maar wel as-is. Volgens verkoper werkend, maar toch. Voor weinig geld kun je je geen buil vallen
.
Nu wil ik dat ding eens goed gaan testen om te kijken of het nog wat is.
Zelf had ik hiervoor de kalibratie punten op mijn scoop in gedachten, maar zijn er nog meer dingen om de kwaliteit van die probe mee te kunnen beoordelen. Optisch is hij redelijk okay.
Ik heb wel een paar sets goede probes liggen om evt mee te vergelijken, maar die zijn niet differentieel (dus moet ik met de - kant van de diff. probe aan de GND meten).
Ik heb namelijk geen idee in hoeverre de electronica in de probe helemaal lekker is.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Als je een functiegenerator hebt zou je een common-mode spanning kunnen aanbieden. Je kan dan goed zien of de CMRR in orde is. Die zou een 80dB moeten zijn op 50kHz.
BoudewijnEctor
Wat is er mis om de kalibratie punten te gebruiken? Daar dienen ze voor.
[Bericht gewijzigd door overslag op (17%)]
BoudewijnEctor
rbeckers
Overleden
Een Diff. probe moet je bij verschillende frekwenties meten.
Een 1kHz signaal van de scope geeft alleen een indicatie over de werking.
Ik bezit een metrix ox 710b scoop maar ik denk dat je de probes niet zomaar kan omwissellen, van scoop naar scoop, altijd kalibreren. ieder scoopje zingd zo als ie gebekt is vrees ik.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Klopt, ik moet mijn probes voor iedere scoop steeds opnieuw calibreren.
Je weet pas of ze goed zijn als je een geijkt common mode signaal kunt aanbieden. Ik weet niet of je een meetopstelling kunt maken door een RF signaal te splitten en dan met de probes meten. Als het goed is meet je dan niets. Dat kun je dan bij meerdere frequenties doen.
BoudewijnEctor
Heb ik helaas niet.
Calibreren valt wel mee tussen mijn 2 Teks.
[Bericht gewijzigd door BoudewijnEctor op (55%)]
.