De gerber files eens bekeken met GC-Prevue ... lijkt me toch maar een rommeltje.
Maar ik ken er te weinig van.
De files importeren ook niet allemaal correct.
Is er iemand met kennis van zaken?
Ik zou dus willen weten of de files OK zijn. Vooral dus ook of de outline drill zo OK is voor een boardhouse.
Ghole
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Even kijken hoor.
Wat ik zelf altijd doe (maakt het verifieren ook makkelijker), is het exporteren van alle layers in 1 aanzicht: dus niet spiegelen. Dan vallen in GCPrevue de layers ook beter over elkaar.
Daarnaast pak ik tegenwoordig voor de gaten excellon of gerberdrill, geen excellon_rack ofzo, moet dat weer apart, en dat is niet slim als je niet weet wat je doet.
Ook is het handig om in iedere layer een stukje (uiteindelijk)leesbare tekst te zetten, zodat de PCB boer weet welke laag die te pakken heeft en hoe die erop moet komen.
Dus opnieuw:
- Tekst invoegen (iig op de koperlagen) die uiteindelijk leesbaar zijn
- Niet spiegelen
- Boordata exporteren in Excellon
En nogmaals controleren.
Dan kun je het beste ook een tekstbestandje in je zip folder zetten, met een beschrijving van de print (dubbelzijdig x*y mm, bestandsnamen en bijbehorende layers, versie info enz enz...)
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Voor de outlines (ik zie dat je daar nog een extra vraagje over had): enkel de layer dimension exporteren in gerber 274x. Ik geef dan de (zelf bedachte, dus misschien niet-correcte) naam .mil aan dit bestand. Maar in het tekstbestandje moet je dat dan ook neerzetten als bv milling outlines.
Ook doe je er goed aan om een juist versiebeheer te gaan gebruiken: maak steeds een nieuwe export met een opvolgend nummer van revisie bijvoorbeeld.
Als je anders de print hebt aangepast, kan je niet meer terugkijken, en je weet niet welk ontwerp je op je pc of in je handen hebt. Lastig...
[Bericht gewijzigd door elmowww op (34%)]
Even een update ...
de printjes heb ik al een tijdje terug van MakePCB. Ze zien er echt wel super uit ... zeker voor de prijs.
Heb wat langer als verwacht op Digikey moeten wachten. Maar hier zie je de printjes bestukt (gedeeltelijk).
Nu nog testen / FW afmaken 
elmowww
Toch even zeuren: was dat elcootje niet te vervangen door een MLCC (keramische condensator)? Die zijn meestal flink goedkoper.
Verder is het een net printje en het past ook mooi in het kastje.
[Bericht gewijzigd door Nico.c op (21%)]
Beste,
Dit is wellicht vijgen na pasen, maar toch een kort vraagje.
Kan de 1-wire ook op een andere pen worden aangesloten. Nu is dit op pen 18 (RC7/RX/DT).
Als dit zou kunnen, dan komt pen 18 vrij en kan men, in combinatie met pen 17, een seriele poort gemaakt worden.
Dit is altijd handig voor extra debugging (tijdens de ontwikkelingsfase of productiefase) of voor het aansturen van serial controlled apparatuur.
Petbos
Hallo,
Dat is een goeie opmerking ... eentje waar ik niet aan gedacht heb tijdens de ontwikkeling en niemand tot nu toe op gewezen heeft.
1-wire kan zeker op een andere pen. '1-wire' is gewoon een pen om wat extra sensoren op aan te sluiten (temp).
Helaas voor deze versie van de print dus ... maar ik denk wel dat ik nog een nieuwere versie ga maken. Er zitten namelijk nog wat schoonheidsfoutjes op.
Groeten Ghole