Hoi thetris, bedankt voor de link.
Weer een hele interessante site. En weer een leuk ontwerp.
Heb je deze schakeling zelf al eens gebruikt?
Mooi project thetris,
Ik ben ook erg benieuwd naar het eind resultaat straks.
Heb je het al wel zover dat er geluid uit komt?
Er zijn zoveel soorten buizen die bruikbaar zijn, ik vind het moeilijk om een keuze te maken.
Maar dit ziet er wel zeer interessant uit!
ja er komt geluid uit. echter is het zo dat ik nog een issue heb met een van de koppelcondensatoren van de dac. daarom heb ik op een kanaal een rare ruis. maar er komt geluid uit. Eerlijk gezegd veel minder dynamisch dan de analoge uitgang....nu heb ik begrepen dat het zo is dat de ecc88 transistorachtig klinkt, dus niet echt geschikt voor deze doeleinden. Aangezien ik hou van experimenteren wil ik eerst dit aan de gang krijgen. Als het goed is krijg ik binnenkort 2 ecc40 en die schijnen het goed te doen in dit soort oplossingen. Ik zal wel blijven posten. Overigens lopen er op internet een aantal zeer interessante draadjes over andere ikknooopmijncdspeleraandebuizentrap verhalen. Zoals hier:
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=7449
het klinkt iets beter, maar komt nog steeds beroerd geluid uit. Nu heb ik ook nog een EM84 oog gemaakt, dat wel leuk uitziet, maar dit hoor je bij volledige uitsturing ook in de buizentrap. Volgens mij moet ik mijn voeding herdesignen.
vette fout gemaakt bij het opbouwen. Het signaal van de DAC naar de buizentrap zat niet goed aangesloten. Er zat een weerstand van 5 k tussen met daarop parallel een condensator. Wat heeft me bezielt:P
Het werkt nu, geweldig geluid
Nu de voeding nog
Hey super! gelukkig dat het nu werkt dan. Is alle moeite niet voor niks geweest. Ga je in de voeding een buizen gelijkrichter gebruiken?
En ben je er nog uit gekomen wat betreft het filter achter de dac chip?
project even on hold. komt omdat ik een trapje met ipv ecc88 de 5691 heb gebruikt (6sl7) ik ben daarvan zo onder de indruk dat ik momenteel mijn ecc83 uit mijn versterker aan het slopen ben, om ook daar de 5691 te gebruiken. ik kan je deze buis overigens zeer goed aanraden. bij de ecc88 had ik veel boemerige lage tonen. iets dat de 6sl7 helemaal niet vertoont. toevallig voor 1 euro per stuk drie gekocht op ebay. kost dus bijna niets.
Bij jou ook al on hold??
Ik heb dat hier netzo.
Eerst vanalles uitproberen voor ik weer verder ga.
Dan kan ik het in een keer netjes maken...
Maar je hebt dus een buisje gevonden wat beter klinkt dan wat je tot nu toe hebt gebruikt dat is mooi!
Heb je ergens een schema gevonden of ben je zelf aan het knutselen gegaan?
Ben erg benieuwd weer hoor 
Weet jij of iemand anders trouwens of ik een indirect verhitte gelijkrichter uit dezelfde gloeistroom mag voeden als die van de versterkende buisjes in de schakeling? Indirect verhitte gelijkrichters uit dezelfde gloeistroom voeden is minder verstandig begreep ik al uit wat andere posts.
Ik lees zojuist op zelfbouwaudio forum dat er meer mensen zijn die een indirect verhitte gelijkrichter uit dezelfde gloeistroomwikkeling voeden als de versterkende buisjes, dit zou kunnen omdat deze gloeidraad gescheiden is van de hoogspanning wat bij direct verhitte modellen niet het geval is.
Ik twijfel er nog steeds wel aan of dit een correcte oplossing is. Ik heb het intussen al wel zo aangesloten en het werkt zonder enige problemen.
Iedere mening of opmerking is natuurlijk welkom! 
wat mij betreft moet dit zeker kunnen. Mij lijkt dat er geen verschil is tussen een indirect verhitte gelijkrichter en en bijvoorbeeld een triode zoals ecc83, qua gloei
Iemand nog een buizenbuffer gebouwd met andere buizen dan ecc88 of 6sl7?
[Bericht gewijzigd door thetris op (83%)]
Bij sommige buisjes kan je wel de levensduur vergroten wanneer je de hoogte van de kathodespanning t.o.v. de gloeispanning gunstig maakt.
Ik weet niet of dat bij gelijkrichterbuisjes ook opgaat.