Hoi iedereen

Ik ben sinds kort me aan het verdiepen in microcontrollers. Een eerste projectje van me is een mobiele robot. Deze robot zou dan een lichtbron detecteren via LDR's en in die richting voortbewegen met DC motoren aangestuurd via PWM. Aangezien ik een echte beginner ben op electronica vlak heb ik daarom een voorlopig schematje getekend. Zou iemand dit willen nakijken? :)

http://img17.imageshack.us/img17/8746/mobilerobot.jpg

Ik ga de µC te programmeren met een AVR dragon omdat ik nog geen verstand heb van ISP ofzo. De spoelen die in het schema staan stellen de motoren voor.

Alvast bedankt voor alle hulp!

flyback diodes over de motor heen en ik zou een gescheiden (van de µC) voeding doen voor die motoren. En, volgens mij, heb de datasheet neit eventjes bij de hand, maar moet Vs minimaal 12V zijn, niet 100% zeker.

Volgens de datasheet moet Vs minimum het PWM signaal +2.5V zijn. Dit is het nieuwe schema:
http://img19.imageshack.us/img19/8746/mobilerobot.jpg

Bedankt voor de hulp!

Is het niet logischer op de Enable ingangen te PWM'en? dan heb je er maar 2 nodig.

Ik mis nog 4 vrijloopdiodes.

Hoezo de enable zorgt toch alleen dat ik die H-brug kan gebruiken? Als ik de enable gebruik en op vb input 1 en 2 een logisch signaal zet, dan kan ik toch de motoren niet andersom laten draaien? Of zit ik hier verkeerd? Ik weet wel niet goed of de weerstanden bij de sense A en B gewone weerstanden mogen zijn of niet.

De diodes die ik er in heb, zijn die niet goed getekend?

Die staan goed, maar ze moeten ook nog naar de ground ;-)

Wat betreft je EN/A/B lijnen. Als je PWM-ed op de A/B lijnen heb je twee PWM signalen nodig. De enable heb je dan altijd aan.

Ga je nou PWM-en op de EN lijn, dan hoef je of alleen A of alleen B hoog te houden om een kant op te draaien, hiervoor heb je dan dus maar 1PWM signaal nodig.
PWM op de enable:

EN A B | AO BO
 1 1 0 |  1  0
 0 1 0 |  0  0
 1 0 1 |  0  1
 0 0 1 |  0  0
 1 0 0 |  0  0
 0 0 0 |  0  0

PWM op de A/B:

EN A B | AO BO
 1 1 0 |  1  0
 1 0 0 |  0  0
 1 0 1 |  0  1
 1 0 0 |  0  0
 0 0 0 |  0  0

Ok, ik snap het :) Goed plan om het zo te doen, zal me weer wat tijd en werk besparen ;)