Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
Ik ben bezig met een mobile robot, voor deze robot wil ik vision toepassen d.m.v. een draadloze camera. Ik maak gebruik van Labview Vision om de beelden te analyzeren en de robot te besturen.
Nu ben ik op zoek naar een omni-directionele spiegel, zodat als ik de camera naar boven richt ik rondom de robot kan kijken d.m.v. de spiegel.
Nu heb ik een beetje zitten zoeken op google en kan ik alleen maar amerikaanse leveranciers vinden. Ik zoek eigenlijk iets in nederland (moet i.v.m. school). (voorbeeld: http://www.neovision.cz/prods/panoramic/h3s.html )
Tevens ben ik op zoek naar een goed algorithme om tussen maisvelden te kunnen rijden of voor objecten te ontwijken die ik kan toepassen in labview.
Wie kan mij daar bij helpen ?
MVG,
Jeroen
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Ik heb wel eens opzetstukjes voor auto-spiegels gezien, die enigzins op je voorbeeld leken. Of ze aan je wensen voldoen, is een andere vraag...
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Heb eens gelezen op internet, vraag me niet waar, dat men zgn. fish eye lenzen op camers's monteerden waardoor je een openingshoek had van ca 180 graden.
Indien je dus de camera omhoog liet kijken kon je dus rondom zien.
Misschien op Google kijken, zoeken op fisheye lenses.
Of vraag eens aan Fotoopa hier op deze site, die heeft er vrij veel verstand van.
Succes,
Mac.
Jeroen13
Fisheye gaat niet, omdat die niet gemaakt worden voor de camera die ik heb. Bij robocup worden deze spiegels ook gebruikt.
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
In mijn tuinlamp, gekocht bij Bl*kker met één led zit een soortgelijke half circulaire spiegel om het licht van één led zoveel mogelijk rond te stralen.
is makkelijk te verwijderen door maar een schroefje.
Misschien een idee?
[Bericht gewijzigd door McDuff op (14%)]
Jeroen13
Had gekeken bij de blokker maar kon niks vinden, heb ook zitten kijken voor een koplampspiegel, alleen die was niet rond beetje plat aan de bovenkant.
Jeroen13
Heb wat gevonden de deksel van een alessi fluitketel.
Nu moet ik alleen nog een goede manier vinden om de afbeelding bruikbaar te maken ik labview (rechttrekken o.a.)