ik ben net begonnen met elektro
en ik had beetje (noop) vraag
mijn vraag is:
in de schakkeling van http://www.circuitsonline.net/circuits/view/51 staat er links voor de condensator in voor wat staat dat?
Daar moet je het geluidssignaal aansluiten.
Misschien een optie om eens met de 10 Watter te beginnen?
[Bericht gewijzigd door Don_Antoin op (41%)]
Afhankelijk hoe je je geluidsbron wil aansluiten. Rechtstreeks op de print solderen kan, maar veel gebruikt is de female cinch connector.
het is aan te raden eerst te beginnen met een kleine versterker zoals de 10 watter van CO. De 40-watter is een redelijk moeilijke schakeling om werkend te krijgen voor beginners. ik spreek uit ervaring. Ik begon ook tegen het advies van iedereen hier op co in aan deze versterker als beginnersprojectje. uiteindelijk in de prullenbak beland vanwege doorgebrande torren en ontplofte elco's. sonde van het geld!
ok ben nu bezig met de 10 watt versterker
alleen ik weet niet welke female cinch connector moet gebruiken en hoe ik hem aan kan sluiten (A) ik wil denk zo eentje die je ook gewoon gebruikt bij je mp3 speler bijvoorbeeld
en welk dingetje kan ik er voor gebruiken in het programma eagle?
[Bericht gewijzigd door bullet-elektro op (14%)]
+ in het midden, massa aan de buitenkant.
en met een multimeter op diodestand/ohmstand kan je uitzoeken welk van die pinnen op de middenste zit (moet normaal ook zichtbaar te zien zijn
ik heb er ook 1 uit een mp3 speler alleen daar zitten 6 pootjes op. Kan ik die ook gebruiken of is die alleen voor de mp3 speler?
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik denk dat hij een 3.5mm mini-jack bedoelt. Waarschijnlijk zitten er aan elk contact 2 pinnen, of zitten er meerdere pinnen aan de ground, of helemaal niet aangesloten. Je hebt er maar 3 nodig voor een stereo signaal, de rest is voor de mechanische bevestiging aan de printplaat. Pak je multimeter en ga meten, want wij kunnen vanaf hier niet zien hoe dat ding gemaakt is.
welke female cinch connector kan ik het best gebruiken voor de 10 watt versterker want ik weet niet welke ik moet hebben.
Dat maakt geen donder uit. Elke connector die mechanisch past bij wat jij aan housing in gedachten hebt voldoet.