Goeiendag eens ff.

Ik had ff een vraag over nummermelders op de pc.

Je komt vaak genoeg van die software tegen , maar dat is altijd maar voor ISDN.

Wat ik zoek is voor een analoge soft-modem (intern)

Zal je eerst een abonnement voor nummerherkenning moeten afsluiten bij de KPN.
ISDN heeft standaard nummerherkennig in het abonnement zitten.

Zoek ik ook al zeer lang naar, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn.

Op ma 08-04-2002 20:32:55 schreef Hugo Welther:
Zal je eerst een abonnement voor nummerherkenning moeten afsluiten bij de KPN.
ISDN heeft standaard nummerherkennig in het abonnement zitten.

Dat is een 1e vereiste idd, maar daarmee ben je er nog niet

Nou kijk ik wel eens een keer wat gevonden maar dan moest je met een externe print plaat werken en nog wat software , maar ik ben dat spulletje kwijt en zou weten of het eigenlijk wel werkt.

Jos

bij ons zit dat in de router (wel isdn)

Bastiaan, nu wil ik niet bijdehand worden (ben het waarschijnlijk toch :) ), maar in een ander forum verwijt je Digi dat hij meerdere keren een bericht achter elkaar post. Je zegt dat hij ook kan edit-en. En nu doe je het zelf!

Over de nummermelder, als het met een extern apparaatje kan, kan het ook met de computer. Je zult er inderdaad misschien zelf een printje voor moeten maken, maar dat weet ik niet zeker.

Welkom op CO.

Op wo 26-06-2002 16:36:00 schreef JC:
Bastiaan, nu wil ik niet bijdehand worden (ben het waarschijnlijk toch :) ), maar in een ander forum verwijt je Digi dat hij meerdere keren een bericht achter elkaar post. Je zegt dat hij ook kan edit-en. En nu doe je het zelf!

Je hebt helemaal gelijk. Had ik beter kunnen editten. Maar, er is wel een degelijk verschil. Ik quote iemand, en hij vertelde toendertijd telkens nieuwe info die best bij elkaar kon. En mijn 1 bericht heeft vrij weinig met het 2e te maken.

het probleem is dat een analoge modem hier niet voor is uitgerust, er bestaan een beperkt aantal modellen die dit wel kunnen maar ik ben ze nog niet tegen gekomen, je zult dus inderdaad zelf iets moeten bouwen wat de Caller ID uit je analoge lijn haalt.

Het nummer wordt op de analoge lijn via DTMF tonen op de lijn gezet voordat de belspanning verschijnt. Je moet dus
een voice modem bezitten en deze continu aan de lijn laten
hangen zonder dat hij deze belast, dus wel naar de lijn
luisteren maar niet belasten zodat de centrale denkt dat
er geen hoorn van de haak is. Als je een brom detekteerd
moet je het modem ophangen en de "onzichtbaar maker" uitschakelen en de modem weer direct aan de lijn koppelen
zodat ie weer normaal functioneerd.
nadeel:
je moet een stukje hardware verzinnen dat
-de phoneline in een hoge impedantie geeft
-deze schakeling moet weer kortgesloten worden of er moet
geschakeld worden naar directe lijn.
-de modem moet constant in software worden afgeluisterd
wat het systeem (zeker windhoos) trager maakt.

P.S. De belspanning is officieel 90VAC. Voordat je deze
via de schakeling de modem in laat gaan moet deze wel begrenst worden , anders is het einde oefening voor de
modem.

Is al es gemaakt door mij (jaren geleden heb geen schema)
maar het werkte wel....