Ik heb onstaande servo amplifier in het bezit. Ik heb de 300V versie.
Kan ik nu gewoon mijn 220V van het net op deze aansluiten.
Mijn verwarring komt door het feit dat daar drie "lijnen" zijn aangegeven. (L1 en L2 en L3)
Mijn net heeft nu eenmaal maar één lijn en de neuter. (L1 en N, en dan nog extra massa (aarding))

Dus de hamvraag blijft, kan ik mijn gewoon netsnoer (netaansluiting) hier op aan sluiten?

[Bericht gewijzigd door jef op (10%)]

Jef,
je hebt de 300V versie. Er moet nog een typenummer te vinden zijn volgens de manual. Welk type?
Want volgens de manual kan je 2 types enkelfasig aansluiten, nl type Lx03 en Lx06, de rest is 3 fasig. Zie manual http://www.danahermotion.com/website/com/eng/download/document/2006080…
Pagina 27 en pag 36 bij de aansluitklemmen staat vermeld : "singel phase users connect any 2 lines".

Het typenummer Lx... zie ik niet!
Ik zie wel een kenplaatje op de driver.

Rating - Input - Output
Voltage - 115/230VAC - 115/230VAC
Current - 6.2/4 amps/phase - 3amps/phase
Power@230Vac - 0.88/1.4KVA - 0.7/1.1KVA

Aan de hand van deze gegevens kan ik opmaken dat het een Lx03 versie is, Ben je hiermee akkoord?

Dus ik kan mijn netaansluiting zetten op L2 en L3 en de aarde verbinden met de speciale earth aansluiting.

voglens de manual heb je idd een Lx03 versie.
Maar er moet toch meer op de module te vinden zijn? Anders kan je niet weten welke feedback hij gebruikt. Ik had iets verwacht van hetvolgende nummer : LE 03 565.

groeten

Het serienummer = S03E -1505
Base model number = CR03250

Dus ik mag er gewoon 220V opzetten? Mag ik dit doen op de L2 en L3 aansluiting?

[Bericht gewijzigd door jef op (42%)]

Jef,
link naar de installatiemanual. http://www.danahermotion.com/website/com/eng/download/document/2006022…
Pag.14 : daar kan je het modelnummer "uitrafelen", CR03250 is dus een enkelfasig type.
Dit is trouwens een duidelijkere manual. Heb je ook de juiste motor bij deze regeling?
Let er wel op, ik ga er enkel van uit van wat er in de manual staat.

Ik ken deze regelaar niet, maar ik heb wel vaker gezien dat er op een enkelfasige regelaar 3 aansluitingen zitten, die lijken te suggereren dat je 3 fasen aan moet sluiten. Zo heb ik hier een Lenze frequentieregelaar liggen die daardoor aan zijn eind gekomen is, de monteur had dat niet door, ondanks de grote fel oranje waarschuwing stikker die er op zat.

Blijkbaar kon je hem toch gewoon aansluiten aan het net.
Ik heb het gewoon geprobeerd!

Allé Jef, goed nieuws. En nu de rest nog uitspitten van de rest van de aanstuurmogelijkheden zeker? Maar die zal je wel in de manual vinden.
Suc6

Inderdaad, Op de motor staan geen pingegevens!
Dus ik weet nu niet welke de U V en W wikkeling is, hoe kan ik dit simpel achethalen?

Dat zal nog wel lukken, maar heb je wel de gegevens van de encoderaansluiting op de motor of ook niet? Of op zn minst het typenummer van de motor? Daar moet toch ook een datasheet van zijn. Overigens is het meestal eenvoudiger (en verstandig) om een komplete kabelset te kopen.

Op 23 maart 2009 17:29:17 schreef GJ_:
Dat zal nog wel lukken, maar heb je wel de gegevens van de encoderaansluiting op de motor of ook niet?

Van de encoder heb ik wel, daar stonden gelukkig nummers op de male connector, maar voor de 3 fasige voedingsaanlsuiting is dit niet aanwezig.

Of op zn minst het typenummer van de motor? Daar moet toch ook een datasheet van zijn. Overigens is het meestal eenvoudiger (en verstandig) om een komplete kabelset te kopen.

Kabel set is niet aanwezig, eerst motor en driver proberen, dan misschien kabel set kopen.

Type: Goldline XT MT3021A

http://www.danahermotion.com/website/common/download/document/20060116…

Wat zijn trouwens de meest kritische en belangrijkste parameters die je moet doorlopen voor een servo motor aan te suiten en te doen werken (draaien).

Alle motorparameters en alle encoderparameters en de nodige limieten (acc, dec, max snelh. enz)
Ook de positieve draairichting zul je moeten instellen, dit gaat niet door twee fasen te verwisselen.

Daarnaast zul je ook nog e.e.a. moeten tunen anders heb je een supervibrator of een gillende keukenmeid.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (20%)]

En hoe kan ik dan nu de aansluitingen weten voor de 3f voeding?
Ik merk als ik de resolver op 0 wil regelen dat er een probleem is. Hij wil namelijk niet op nul komen!
Dit komt omdat de fases niet zijn aangesloten zoals het moet denk ik. En als ik de motor wil laten draaien gaat hij in foldback mode.

[Bericht gewijzigd door jef op (66%)]

Pen 1, 4, 3 of A, B, C afhankelijk van de connector. Wel even nameten of daar werkelijk de fasen zitten en niet een rem if een aarde!!

Aarde zit op pen 2 of D, ook weer afhankelijk van de connector.
(en ook weer eerst controleren!!!!)

Als de fasen daar werkelijk zitten VOORZICHTIG proberen. Als de motor na vrijgave van de drive als een gek door de werkplaats stuitert is de voplgorde fout :-)
Ik zet servo's sowieso altijd vast met een spanband voor ik ga testen.

Op 23 maart 2009 20:23:33 schreef jef:
En hoe kan ik dan nu de aansluitingen weten voor de 3f voeding?
Ik merk als ik de resolver op 0 wil regelen dat er een probleem is..

Huh? Wat bedoel je? De offset?

Op 23 maart 2009 20:38:05 schreef GJ_:
Pen 1, 4, 3 of A, B, C afhankelijk van de connector. Wel even nameten of daar werkelijk de fasen zitten en niet een rem if een aarde!!

Aarde zit op pen 2 of D, ook weer afhankelijk van de connector.
(en ook weer eerst controleren!!!!)

Ik heb dit al eens nagemeten, de aarde heb ik gevonden, dit is inderdaad pen 2. Maar van de rest ben ik niet zeker.
Moet pen 1 altijd wikkeling A zijn,of was dit maar een voorstelling?

Huh? Wat bedoel je? De offset?

Hoe kan ik zeker weten dat mijn motor fases goed zijn aangesloten?
Ik kan de motor niet laten draaien, want dit lukt simpelweg gewoon niet.

Op 20 maart 2009 11:09:48 schreef Jakasol:
Jef,
je hebt de 300V versie. Er moet nog een typenummer te vinden zijn volgens de manual. Welk type?
Want volgens de manual kan je 2 types enkelfasig aansluiten, nl type Lx03 en Lx06, de rest is 3 fasig. Zie manual Pagina 27 en pag 36 bij de aansluitklemmen staat vermeld : "singel phase users connect any 2 lines".

Nee, volgens mij zijn de fases achtereenvolgens pen 1, 4, 3.

Je laatste post snap ik niet.