CO-TV?

jep, wie doet er mee aan youtube? aangezien zij dus ook het wachtwoord moeten hebben.

Op 4 mei 2009 21:14:35 schreef AVR_N()()B:
De filmpjes moeten gemonteerd ingestuurd worden ?

wel zo handig ja:) maar ik denk dat er wel mensen zijn die met zo'n programma om kunnen gaan.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Op 4 mei 2009 20:49:32 schreef tinus016:
Ag ik wil wel helpen heb toch vrije tijd zat :D dat is weer een uitdaging er bij :)....

ike wil wel helpen maar inder daat kost een filmpje monteren veel tijd. maar het is wel haal baar.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
free_electron

Silicon Member

Op 3 mei 2009 19:24:13 schreef Jeroen Boere:

oja, dan is het nog geen eens in HD geschoten ;)

Daar kan ik voor zorgen.

Ik heb 2 HD cameras ( een HDV-HC1 en een HDR-FX7 inclusief lenzen / filters / belichting 0 en de montage apparatuur ervoor ( Quadcore met 2 terabyte array , Adobe Premiere Pro CS2 en een Matrox RT-X2 ).

Ik heb ook een greenscreen en draadloze microfoons voor de cameras.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

zo te zien hebben we al een cammera man :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Als we zo door gaan kunnen we rtl dadelijk vervangen.
Wat een professionele apparatuur !

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !
Henry S.

Moderator

Op 4 mei 2009 21:23:44 schreef tinus016:
zo te zien hebben we al een cammera man :)

In San José...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 4 mei 2009 21:20:49 schreef free_electron:
[...]

Daar kan ik voor zorgen.

Ik heb 2 HD cameras ( een HDV-HC1 en een HDR-FX7 inclusief lenzen / filters / belichting 0 en de montage apparatuur ervoor ( Quadcore met 2 terabyte array , Adobe Premiere Pro CS2 en een Matrox RT-X2 ).

Ik heb ook een greenscreen en draadloze microfoons voor de cameras.

En dan schakelen we nu over naar onze reporter in silicon Valley.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 4 mei 2009 21:26:47 schreef Henry S.:
[...]
In San José...

oja zie het :) dan moeten wee wel even een fliegthuig huren :D

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
free_electron

Silicon Member

Op 4 mei 2009 21:26:47 schreef Henry S.:
[...]
In San José...

tuurlijk. ik bespaar op belichting. de zon schijnt hier toch altijd :p

over beeldmateriaal : 1 uur bronmateriaal levert tussen 2 en 5 minuten op. ( sommige shots moet je meerdere keren doen tegen dat je een goeie hebt )

Ik zou foto opa zijn watersculpturen eens willen filmen. Mijn Fx7 heeft slo-mo aan boord. ( de Fx7 kan gedurende een 6 tal seconden op 260 frames per seconde filmen.)

[Bericht gewijzigd door free_electron op maandag 4 mei 2009 21:40:18 (46%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

hmm mooi spul:)

is dus de bedoeling dat iedereen dingen naar dat adres stuurt en dan op youtube worden gezet?

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Op 4 mei 2009 21:36:31 schreef free_electron:
Ik zou foto opa zijn watersculpturen eens willen filmen.

Hij heeft dat eens gedaan met ter beschikking gekregen hi-speed filmcamera's, weet zo even geen URL, maar is leuk om te zien.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 4 mei 2009 21:20:49 schreef free_electron:
[...]

Daar kan ik voor zorgen.

Ik heb 2 HD cameras ( een HDV-HC1 en een HDR-FX7 inclusief lenzen / filters / belichting 0 en de montage apparatuur ervoor ( Quadcore met 2 terabyte array , Adobe Premiere Pro CS2 en een Matrox RT-X2 ).

Ik heb ook een greenscreen en draadloze microfoons voor de cameras.

als ik mijn werkgever ook lief aankijk kan ik ook wel aan high end HD.

Grass Valley Thomson LDK8000, Kahuna 4M/E production switcher en wat XDcam machines om te reggen. dan pakken een fcp setje voor postproductie. >:)

IF you can't convince them, then confuse them!

Dit hebben ze in Time-warp (discovery) ook eens gedaan.

Op 4 mei 2009 21:53:25 schreef Jeroen Boere:
[...]

als ik mijn werkgever ook lief aankijk kan ik ook wel aan high end HD.

Grass Valley Thomson LDK8000, Kahuna 4M/E production switcher en wat XDcam machines om te reggen. dan pakken een fcp setje voor postproductie. >:)

Goed, we hebben nu dus een productie unit in San José en een in nederland :-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

bi-directionele sateliet verbinding moet dan ook wel mogelijk zijn, simultaan solderen ofzo?

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 4 mei 2009 22:06:58 schreef Jeroen Boere:
bi-directionele sateliet verbinding moet dan ook wel mogelijk zijn,

CO projectje? :-p Misschien moeten we dan eens contact gaan zoeken met een raketforum :-p

Begin nu lekker door te draven

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Ok, even serieus. Stel dat we een filmpje gaan maken. Stel dat ik dat monteer. Iemand met een hd camera maakt een paar uur shots. Ok hoe komen de shots dan naar mij? Servertje? Of dvdtje over de post?

free_electron

Silicon Member

Op 4 mei 2009 22:25:00 schreef pientertje:
Ok, even serieus. Stel Servertje? Of dvdtje over de post?

HD materiaal ? ben je knetter ? Mijn bronmateriaal is 56 gigabyte per UUR ... een DVDtje houdt nauwelijks 2 minuten. (uncompressed HD) Tape is de enige mogelijkheid.
Een HDV tape van 60 minuten is grofweg 18 gigabyte (gecomprimeerd) de Matrox decomprimeert dat zodat je tijdens montage niet telkens heen en terug moet.

Je hebt serieuze horsepower nodig om dat een beetje deftige te verwerken. Een dualcore redt het afspelen alleen al nauwelijks.. zonder dat je effecten gaat steken of kleurcorrectie gaat doen. Als je daarmee begint is hardware je enige oplossing (die RT-x2 kaart. daar zit een kanon van een FPGA op met PowerPc processoren in...)

HDV is 1440 pixels ( rechthoekige pixel ) op 1080 lijnen, 60 frames per seconde. De compressie is MPEG-2 in 4:4:2.

Gedecomprimeerd wordt dat 1920x1080 aan 60 frames per seconde. Elk beeldje is dus equivalent aan een 2 megapixel fototje...

Das niet hetzelfde als dat rot ADV-HC formaat wat nu in al die flash en harddisk cameratjes wordt gebruikt. ADV-HC compressie is zo rot dat de helft van de beeldkwaliteit verloren gaat.

[Bericht gewijzigd door free_electron op maandag 4 mei 2009 23:45:15 (21%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ik zei ook stel hè. Bovendiem hoeft het niet hd want het moet op youtube.

En dan heb je alles in HD, en ga je het in je 640px venstertje op youtube kijken...

/e: Oh wacht, pientertje is me net voor...

[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 5 mei 2009 08:10:46 (24%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 4 mei 2009 23:38:35 schreef free_electron:
[...]
HD materiaal ? ben je knetter ? Mijn bronmateriaal is 56 gigabyte per UUR

Zo waanzinnig veel om door te sturen met een server is dat toch niet?

Beter vimeo gebruiken, daar kun je dacht ik echte HD video uploaden, veel beter dan youtube

Die Vimeo ziet er goed uit! Ik zou anders voorstellen om een gemeenschappelijk account aan te maken om filmpjes te posten. Of om een topic te openen waarin we links naar onze filmpjes plaatsen en ieder zen eigen account.

Anyway ik wil best meedoen !

Je kunt ook filmpjes link hier op de site plaatsen en dat je het download en afspeeld in media player bijvoorbeeld.
Dan heb je meer voordeel van het HD:P

Op 4 mei 2009 22:06:58 schreef Jeroen Boere:
bi-directionele sateliet verbinding moet dan ook wel mogelijk zijn, simultaan solderen ofzo?

Hologram! f_e zit naast jeroen te solderen, live vergelijken :p

Als we dan toch bezig zijn maak er ook een live webcam stream bij op een website.
Elke dag om een uur of 8 een uitzending :-)

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !