Hallo , wat een snelle reactie, ik moet even het boekje zoeken ....en even kijken.

wat geeft de radio aan van beveiliging
normaal gezien denk ik dat hij gewoon op overhitting gaat
bij 8 ohm gaat de radio minder vermogen geven als bij 4 ohm
dus ik denk eerder dat je iets te luid wil gaan .
geeft de radio niets op het scherm als hij uitschakeld?

Hi ik lees hier Uitgangsvermogen/Impedantie:4,0 v/20 k Ohm, en weer een eindje verder 4 Ohm 40 Hz tot 20 000 Hz.
Dus bij 8 Ohm kon hij voluit staan zonder problemen.
Bij 4 Ohm valt hij helemaal uit, en start dan weer opnieuw.

Als de radio uitvalt en weer opstart dan kan het een probleem met de voeding zijn. de radio trekt dan te veel stroom en dan zakt de spanning in.

hoe staan de toonafregelingen ?
staat er in uw boekje niet op hoeveel Watt hij geeft of eventueel op de radio zelf?

Bij radio blijft hij langer aan, ik bedoel dan kan het volume hoger, het is een JVC en geeft 45 watt 4 keer, met vol bass knalt hij snel weg, maar dat van dat hij meer Amp gaat trekken begrijp ik, maar zou de zekering dan niet doorslaan?

neen de zekering slaat enkel door bij kortsluiting , heb een ander vraagje , deze testen doe je dit in de wagen of via een labovoeding?
is het bij cd dat hij uitvalt en valt hij dan helemaal uit of stopt de cd enkel met het spelen ?

Ik test in de wagen, ik kan er dus even een ampère meter tussen hangen, of gelijk op de accu aansluiten.
De radio en Cd valt uit dus geen verlichting meer, en start dan weer op met Hello. dus gelijk aan met normaal aan doen van de radio .

miischien best eens een amperemeter tussen zetten , alhoewel ik niet denk dat dat veel zal helpen
hoe oud is deze radio ? misschien is het toch eens het beste dat je naar de voedingskant van je radio kijkt .
misschien slechte solderingen ?

probeer je die 45W er echt 4 maal uit te persen? want als je multimetertje maar tot 10A gaat kan dit misschien wel een fataal worden.
natuurlijk moet je bij autoversterkers het vermogen altijd met een korrel zout nemen, maar toch mischien met een worst case scenery rekening houden.

De Radio is net 1 jaar, en ik zal eerst hem maar gelijk op de accu aansluiten, en het lijkt me wel zoiets met de voeding te zijn, maar bij 8 Ohm had ik er geen last van, maar net zoals gezegd bij 4 Ohm geeft hij meer vermogen, dus trekt hij ook meer...

testen en nog eens testen is mijn motto
veel succes
laat iets weten
greetz

Nee ik pers niet alles eruit, maar bij het inbouwen even uitproberen, en toen viel het op, maar bij normaal gebruik geen last.....en ik wil graag alles weten hihihi. waarom het zo gaat.

Maandag maar even testen....ik laat weten hoe het afloopt, prettig weekend allen, en bedankt voor de info.

wat bedoel je met normaal gebruik ?
k'ben zelf een audiofreekje qua autogebied
als je wil zet er enkele versterkers op en je hebt een mooi geluid

Ja wat is normaal gebruik.....gewoon onder het rijden een muziekje, maar speek ik de bassen aan, met meer volume dan gaat hij de mist in, en ja een versterker erbij kan...maar zonder met die 8 ohm speakers was ik tevreden....maar ik zoek verder..... nogmaals thanks.

Versterker erbij betekent niet altijd goed geluid, je kunt beter je geld uitgeven aan speakers... In onze auto zit ook een JVC '4x 45w' autoradio en de speakers krijgen het eerder moeilijk dan de radio.

RUR, meet je spanning op de aansluiting van de autoradio eens. Doe dat bij voorkeur met een analoge multimeter (of digitaal met bargraph), die reageert beter op wisselende spanningen.
Als je te dunne bekabeling of een slechte connector ergens hebt, kan het zijn dat de spanning teveel inzakt als je veel stroom trekt (= hoog volume). Andere mogelijkheid is een gare accu, maar dan zou ie er ook mee moeten kappen als je je lichten aanzet.

dat is normaal dan een autoradio is misschien wel gefabriceerd voor die vermogens maar het wil daarom niet zeggen dat ze die vermogens aan kunnen , vooral als men bassen gaat bijregelen kuunen de eindtrappen van de autoradio serieus gaan afzien . by the way
wat is de tijdspanne tussen het uit-en aangaan van de radio?

Op 11 april 2009 22:45:34 schreef Ledlover:
Versterker erbij betekent niet altijd goed geluid, je kunt beter je geld uitgeven aan speakers... In onze auto zit ook een JVC '4x 45w' autoradio en de speakers krijgen het eerder moeilijk dan de radio.

RUR, meet je spanning op de aansluiting van de autoradio eens. Doe dat bij voorkeur met een analoge multimeter (of digitaal met bargraph), die reageert beter op wisselende spanningen.
Als je te dunne bekabeling of een slechte connector ergens hebt, kan het zijn dat de spanning teveel inzakt als je veel stroom trekt (= hoog volume). Andere mogelijkheid is een gare accu, maar dan zou ie er ook mee moeten kappen als je je lichten aanzet.

met versterker bij bedoelde ik niet goed geluid maar een luidere versie van het geluid , ik weet ook dat je met een versterker niets oplost. heb zelf an verscheidene installaties gedaan in auto's
trouwens de bekabeling is meestal in orde ( hangt af van het soort en type wagen natuurljk) behalve nij LADA
meestal gewoon ISO fisches pluggen en Play .

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (63%)]

De eerste stap die ik doe is gelijk aan de accu hangen, ook een jaar oud en 100 Amp tot beschikking , en dan maar kijken wat hij gaat doen, de tijdspanne van uit gaan hangt af van hoe hoog het volume staat, dus bij een koude radio kun je hem gelijk uit laten gaan door het volume op te draaien.

ik zal geduldig uw resultaten afwachten

De temperatuur van de radio heeft geen effect op de werk tbv stroom opname.

Als je een hoge overgangs weerstand hebt dan krijg je dit soort dingen. knipperen de lampjes niet op de bass? Het kan zijn dat er LED's worden gebruikt zoals bij nieuwere radio's waarbij dit niet merkbaar is in de verlichting van de radio.

Kijk ook gelijk eens naar de aansluitingen achter de radio.
Zet de radio aan, en rommel aan de connectoren en bekabeling, de kans bestaat namelijk ook dat er ergens een slecht contact zit.
Zoals Ledlover al zei, kan de radio hier ook door uitvallen..
Overigens kan het ook een slechte soldering in de radio zelf zijn.

Wat gebeurt er als je de radio zonder speakers laat spelen?
En als je de radio voluit stuurt met telkens een speaker aan een van de kanalen (L/R)?

Hallo allemaal, even een update.....ik heb de radio rechtstreeks op de accu aangesloten, maar het probleem bleef hetzelfde, nu toen de radio maar onderhanden genomen, mijn ogen waren gespitst op slechte verbindingen...door jullie geoppert, en ja hoor wat zie ik.....een eilandje om de aansluiting van de 12 volt.... dus even de soldeerbout erbij, goed doorgesoldeert en nu maar weer testen, radio aan gelijk maar vol vermogen...en zowaar hij blijft aan.
Probleem opgelost, maar nu blijft de vraag nog even door mijn hoofd spelen, waarom bij die 8 Ohm speakers hij wel aan bleef, het enige wat ik kan bedenken is dat hij bij 8 Ohm niet het volle vermogen kon leveren, dus ook minder ampères trekt, en dus niet uit ging.....maar denk dat ik een paar maanden verder was geweest dat het probleem ook ontstaan was bij de oude speakers, omdat de overgangs weerstand bij de plus 12 volt aansluiting dan hoger zou zijn geworden.
Maar het probleem is opgelost, en een ieder met een mogelijke aangedragen oplossing bedankt!

Denk dat het net zoals je aangeeft net op het randje goed bleef gaan met de 8 Ohm speakers.
De versterker wordt zo minder belast en vraagt dus minder stroom. Bij 4 Ohm was dit niet het geval, en viel de radio uit.

Fijn dat je radio weer werkt!

En misschien kraakten je 8 ohm speakers wel vanwege die losse voeding...