Die schaal loopt van 0 t/m 2V.

Dat kun je trouwens in je eigen sim zien. Doe maar eens Probe, Add curve, vink "X-Y" aan voor een X-Y plot.
Voor X prik je dan gatespanning min sourcespanning; voor Y prik je de drainstroom (op drain prikken terwijl je SHIFT ingedrukt houdt).
Dan krijg je precies dezelfde grafiek als hier voor 25 graden celsius - alleen loopt de X-schaal natuurlijk door in de negatieve getallen.

Common mode rejection! Dat zal best, alleen hebben we hier geen common mode signaal waar we last van kunnen hebben. Vandaar dat het zo weinig uitmaakt. :)

nog ff een paar vraagjes.

wat bedoel je met een rondgaande versterking van 1?
wordt hiermee bedoeld dat alle frequenties die aan de ingang worden aangeboden even hard worden versterkt
(ifso, hoe zit het dan met equalizers, wordt die term daar ook gebruikt?)

en wat bedoelen ze met het stuurbereik?
Is dit de maximale amplitude van de uitgang waarbij je nog steeds een mooie sinus hebt, in mijn geval ong +-55V?

Rondgaande = als je rond gaat (dus weer op hetzelfde punt uitkomt).
Als in: via de tegenkoppellus.

Suurbereik?

typo, het moet stuurbereik zijn

Ok, dus om het simpel te zeggen, als de rondgaande versterking niet 1 is dan zit er ergens iets serieus te oscilleren (nu goed? :p)

[Bericht gewijzigd door watchout3 op (69%)]

Ach, stom. Maar stuurbereik hoor ik ook nooit, zodoende dacht ik er niet aan.
Ja, je zou zeggen, dat is het grootste signaal dat je nog kunt versterken terwijl de vervorming nog onder een bepaalde waarde blijft.

In een oscillator is bij het starten de rondgaande versterking groter dan 1, zodat het signaal "zichzelf" steeds versterkt. Uiteindelijk gebeurt er altijd iets waardoor de rondgaande versterking zakt naar 1.

Bij een versterker met tegenkoppeling zou de rondgaande versterking natuurlijk negatief moeten zijn (180 graden fase). Maar er zijn altijd frequenties waardoor, door alle fasedraaiingen, de versterking toch positief wordt (de fase gaat richting nul graden). Dat is niet te voorkomen, maar wel moet je dan zorgen dat de absolute waarde dan tenminste kleiner dan 1 is.
Je kunt meten hoeveel graden de fase van de rondgaande versterking is bij de frequentie waarop zijn absolute waarde de 1 passeert. Die fase moet dan zoveel mogelijk van 0 (of 360 :)) verschillen. Dat bedrag zou je de fasemarge kunnen noemen.