Hoi
ik durf het bijna niet meer te vragen want zoveel is er over geschreven, maar toch nog een vraag!
ik heb een pioneer a445 versterker waar ook de ene speaker uitgang problemen geeft.
Ook ik heb de balans poti reeds met contact spray behandeld wat even lijkt te helpen maar na verloop van tijd komt het probleem weer terug.
als ik het forum na snuffel wordt er regelmatig gesproken over een mogelijke andere oorzaak nl het speaker relais?
hoe ziet zo iets er uit, waarbij ik vermeld dat ik 2 keuze knoppen heb voor speaker A en B.(op beide heb ik het probleem)
ik zie 1 zwart blokje zitten met de benaming: DH2TU
ik ben al aan het zoeken geweest naar een nieuwe poti en ben zelfs tot aan pioneer benelux geweest, maar dit type is niet meer verkrijgbaar ook niet bij diverse dealers in het (duits)land.
Als de poti het probleem veroorzaakt kan ik deze dan overbruggen (welke pootjes soldeer ik door), het is een typ met 6 pootjes op 1 rij
groeten
rick
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Je zegt niet wat precies het probleem is, maar ik denk dat één kanaal zo nu en dan wegvalt.
Ik denk dat de contacten van het relais vies zijn en daarom slecht contact maken. Dit kan je verhelpen door het kapje van het relais af te halen en met een stukje fijn schuurpapier de contacten schoon te maken.
De DH2TU is volgens mij een standaard relais van 24V met 3A of 4A schakelstroom.
Op 16 april 2009 11:20:49 schreef Piet elektro:
een stukje fijn schuurpapier
Papiertje doordrekt met contactspray.
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Bij sommige relais werkt dat niet altijd even goed, daarom haal ik er altijd even een stukje schuurpapier doorheen.
dit heeft even geduurd!
het kapje zat zo strak op het relais dat toen ik het los had ik uiteindelijk ook het spoeltje na de maan heb geholpen.
nieuw relais gehaald ( 8 euri ) en weer ingebakken.
ik hoor de "tik" van het relais weer
het linker kanaal is nog niet helemaal ok, dus ik zal nu eerst weer moeten lokaliseren wanneer het probleem zich weer voordoet.