Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een layout van het onderstaand schema
http://sound.westhost.com/project03.htm#pwr_update
(de geupdate versie)

Het gaat dus over de layout om deze schakeling te maken op een printplaat met enkelzijdige banen..
Zou hem graag zelf ontwerpen en een dubbelzijdige printplaat maken is nogal moeilijk.

Als iemand me kan helpen aan de layout zeker ieds laten weten..
Alvast hartelijk bedankt!!

Koen

Ja deze..

Heb al enkele uurtjes geprobeerd maar vind geen goed resultaat..

bedankt..

eerst de componenten ver uit elkaar zetten ongeveer zoals ze op het schema staan. Dan komt het (echte) puzzelwerk je begint bij 1kant bv het ingangssignaal en je bouwt vandaar verder en banen probeer je zo kort mogelijk te houden.
Voor de voedingsbanen voorzie je ook al een weg bv langs de rand van de print. (dit is toch zoals ik tewerk ben gegaan met mijn versterker)

Dat je eerste print wat groter is dan normaal kan geen kwaad, als het maar werkt en overzichtlijk is voor achteraf de mogelijke fouten eruit te halen. draadbruggen heb je zo op het eerste zicht niet echt nodig buiten dan mischien voor van die ene weerstand van 560Ω naar de BD139 te gaan

Dat je een keer of 10 moet herbeginnen kan geen kwaad, telkens zie je bepaalde opstellingen die beter zijn todat je op een gegeven moment denkt van ja dat is het.

Op de site van Rod Elliot staat piep klein voorbeeld van de PCB. Aan de hand daarvan kan je al een heel eind komen.

Ik zou de print gewoon bestellen, 26,- USD (€20,-) voor de PCB is niet te duur. Komen nog wel wat verzendkosten bij.

Ik wou nog wat schrijven, maar het staat er al!

... if the components are laid out on a board much as they are seen in the diagram, you should have no problems.

Klopt wat FET zegt, dit is een recht-toe-recht-aan schema met idemdito layout.

Aansluitend bij watchout3 (waar zijn de andere 2? :)): Zorg dat de eindtorren gekoeld kunnen worden, dus niet ergens midden op de print prakken. En denk om de voeding.
http://www.circuitsonline.net/forum/search Je bent niet de eerste.

Aansluitend bij watchout3 (waar zijn de andere 2? ): Zorg dat de eindtorren gekoeld kunnen worden, dus niet ergens midden op de print prakken

aah verdomme, vergeten :s

opletten, er zitten 2 vermogen weerstanden in, die van 0.22Ω denk ik. voorzie hierrond ook wat plaats (moeten niet persee op de rand staan)

Tevens als je ooit een ontwerp nabouwd en er staat bij een weerstand of condensator geen waarde niet denken dat je die niet moet tekenen (ik ben momenteel "gescheten" zoals we hier in de streek welee,s zeggen)

Deze versterker is verder zo tam als een aaibaar konijntje, een niet al te beste layout wordt niet meteen afgestraft.

Het laagvermogens gedeelte werkt prima op breadboard, gaat met de MJE's wat moeilijk. ;)