Ik wil een Gainclone bouwen op basis van de lm3886.

Nu heb ik 8-ohms luidsprekers wel wat vermogen lusten en daarom wil ik 2 lm3886's bridgen.

In de appnote van National doen ze dit door 1 lm3886 non-inverted te gebruiken en 1 inverted.

Nu liek ik gisteren tegen deze pagina aan:
http://www.dckits.com/app3.htm

Hier maken ze met een opamp een inverted/noninverted signaal, en voeden de brug gewoon 2x non-inverted.

Is dit beter?

Ik wil eigenlijk de mogelijkheid houden om te schakelen tussen bridge/parallel mocht ik ooit andere speakers gebruiken, het lijkt me hiermee wel makkelijker...

Ik heb eens een test gedaan met twee lm3886,met deze schakeling voor:

schakeling

Min luidsprekerklem aan de 0° kant, plus luidsprekerklem aan de 180° kant,resultaat een versterker die loeihard speelde.

Let wel op dat je voeding voldoende gedimesioneerd is!
Trafo min. 2x5 amp.2 x 10.000 µF elko's.

interessant, zo krijg je ook een soort van mirror signaal, en hoef er geen +/- 15v voor te gebruiken, 12v heb ik al in het ontwerp zitten...

maar introduceert een simpele bc547b geen ruis?
wel iets goedkoper, de 547b heb ik zo liggen...

Trafo is geen probleem, ik heb voor 1 kanaal (2 lm's) een 2x22v 225va trafo liggen, levert 5,11A per zijde...

Tegen de ruis kan je er ook een BC550 inzetten.

Het zal ook wel een piets vervormen, maar het gaat hier toch niet over high end .. ;)

Is voor een brugversterker op 12V met een last van 8 ohm een wat kleinere chip (TDA2030) niet afdoende ?

Voor de fasedraaier heb ik een bc 549 gebruikt,kan je evenwel experimenteel bekijken.