Ik heb het weekend een HK avr 4000 gekocht , volgens de verkooper 100% in orde , maar je raad het al ..... niet dus .
Als hij warm is bromt hij maar dat zal wel een defecte elco in de voeding zijn (had ik hier al gelezen)
Maar wat vervelender is , is dat als hij niet op standby staat maar echt uit dat dan alle programeeringen er uit zijn .
Ik heb de avr nog niet open gehad , maar zit hier voor iets van een backup celletje in ???

Gr Bas

Heb je dat apparaat via de post laten komen, of zelf opgehaald?
Ik zou in beide gevallen toch weer contact opnemen met de verkoper en vertellen wat je klachten zijn, en vragen om een deel van het aankoopbedrag terug te geven/storten.

Als je HK nu bijv op Marktplaats of Ebay gekocht hebt, kan je altijd een klacht schrijven naar de betreffende verkoopsite, welke dan vervolgens maatregelen treft met en tegen de verkoper.
Maar probeer het in eerste instantie met de verkoper op te lossen..

Deel van het geld terugvragen aan de verkoper, daarna pas proberen te fixen.

Instellingen vergeten... Met een beetje geluk zit er een goldcap in of een back-up batterijtje. Als je die vervangt moet 'ie ze weer onthouden. Goldcap is gewoon een elco met een heel hoge capaciteit (0.47F/5.5V in het formaat van zeg, 10uF/16V, al heb je ze ook van 250F, die zijn dan wat groter). In de JVC radio hier was* het een 0.47F. Je herkent ze vrij snel doordat het streepje van de - goudkleurig is ipv wit/grijs.

* inderdaad was, er zit nu een 1F in, hij vergat ook zijn zenders en 1F had ik nog liggen.

Ik heb hem voor 125 euro gekocht , dan denk ik dat ik niet moet gaan zeuren , en zeker niet als het een kwestie is van een condensator en een celletje vervangen is .
Of zie ik het verkeerd ??
De verkooper had wel gezegd dat hij in goede staat was .
Ps. via marktplaats gekocht en op gehaald.

Hoi Lucky L.

Ik zal hem vannavond eens open schoeven om te kijken .

Mod-edit: CO heeft een edit: http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks Morgen weer verder gaan.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (25%)]

Jij koopt voor 125 euro een apparaat wat volgens de verkoper gewoon goed zou moeten werken. Dus moet het apparaat ook gewoon werken, dit is niet het geval dus ik zou er zeker even werk van maken.

Gevonden :)

Ik heb een defecte condensator in de voeding 6800uF 16V
en een goldcap van 0,075F 5,5V .
die goldcap is een zwart vierkant blokje van ong 1x1x0,5 cm .
Kan ik daar zomaar een goldcap van 1F 5,5v in zetten of niet ??

Ik heb ook de oude eigenaar gesproken , dat bromen had hij nooit gehoord (dat kan als je gelijk je muziek wat harder heb staat hoor je het idd niet) en het geheugen wist hij wel maar hij dacht dat het zo hoorde (had het bij hem ook nooit gedaan).

Ik ga maar niet verder zeuren , maar even die twee dingetjes maken en dan lekker genieten.

Gr Bas

Ik vind het een beetje als een slap smoesje klinken. Als het verkocht word als prima werkend dan hoort hij het gewoon te melden. Lijkt mij dat je niet direct na het inschakelen je muziek op tandje 10 draait en dus het brommen niet hoort.
Weet je iets over de reden van de verkoop?

Ja , hij verkocht hem omdat hij er een met een HDMI aansluiting had gekocht .

hmm oke. dat klinkt goed genoeg.
Toch blijf ik bij het punt dat hij dat brommen wel opgemerkt moet hebben.

Ja dat denk ik ook wel , maar ik ben zelf ook wel een beetje dom geweest om hem zo te kopen zonder eerst ernaar te luisteren .
Weer wat geleerd :)

Volgens mij licht het aan het ontwerp van HK dat deze dement is, als mijn AVR2550 meer dan 2 dagen echt uit staat is deze ook alles vergeten.

En dat heeft deze al sinds deze nieuw is, en was volgens de TD van HK normaal.

Zou ik zomaar ipv de 0,075F 5,5V een 1F 5,5V kunnen plaatsen ??
Deze is ook wat makelijker te verkrijgen.
De vorge eigenaar zij ook al dat het toen hij nieuw was ook al zo was.
Gr Bas

Lijkt me niet. Die waardes zijn maar met een paar procent tolerantie. Je ontstoring werk dan zeg maar niet optimaal. (en met zo'n lage waarde praktisch niet)

Ow sorry mischien niet helemaal duidelijk maar het gaat hier om de gold cap (is voor het geheugen vast te houden)

Op 12 mei 2009 21:35:26 schreef termination:
Lijkt me niet. Die waardes zijn maar met een paar procent tolerantie. Je ontstoring werk dan zeg maar niet optimaal. (en met zo'n lage waarde praktisch niet)

Onzin, deze elco heeft niks met ontstoring te maken maar werkt als batterij. verder heb je zo 10% tolerantie, bij veel elco's zelfs -20%/+50%.

1F 5.5V is geen probleem.

1Farad is ook niet bepaald laag, dat zijn 'maar' 1000 1000uF elco's.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (50%)]

heh, tuurlijk.
sorry, ik zat even verkeerd te denken/lezen.
Het zal idd geen problemen opleveren.

Misschien moet je wel een beetje op de laadstroom letten... Maar ik verwacht dat dat bij een 0.075F ook al moet en er dus al rekening mee is gehouden.

Met 1F onthoud 'ie wat 'ie onthouden moet iig ook nog eens een stuk langer.

Dat valt mee, gold caps laden zich niet supersnel op.

Zo, hij speeld weer goed en hij geheugen is ook weer terug .
Ik heb de gold cap vervangen voor een 0,5F 5,5V en een elco van 6800uf 16V uit de voeding vervangen.
En ook gelijk maar even het display schoon gemaakt en dat ziet er nu ook weer lekker helder uit .

Bedankt voor alle reacties.

Gr Bas

Graag gedaan en veel plezier/suc6 ermee.

Geinig, ik heb ook een HK AVR4000. Heeft inmiddels ook beide problemen gehad welke jij omschrijft. Een typisch ouderdoms kwaaltje voor die AVR's.

Ik heb in het verleden ook na veel zoeken op internet de goldcap zelf vervangen. -> alle settings werden weer onthouden!

Onlangs bromde het ding bij het aanschakelen. Dit bleek inderdaad een rotte (bolstaande) elco te zijn. Deze vervangen, en het ding is weer als nieuw!

Ik denk dat je er weer lang plezier van kan hebben net als ik.

He wat grappig is dus een echte Harman kwaal.
Goldcap stuk en condensator.
Ik heb precies het zelfde probleem.Ik heb wel al de condensator vervangen maar ik kan de goldcap ff niet vinden. Waar moet dat ding zitten ?

Alvast bedankt.

De goldcap is wel wat meer werk , deze zit in het frond .
Als je dat open heb kan je gelijk het display ff schoonmaken dan ziet het er weer lekker helder uit.

Suc6

Gr Bas