opperjanker
ja, daarom is mijn bijnaam Opperjanker.
Mijn Time/Div draai schakelaar is schijnbaar voor de helft defect, ik kan geen hoge frequentie's meer meten...krijg dan niets meer te zien.
Ik heb inmiddels geprobeerd om de sleep contacten van de meervoudige schakelaar te reinigen met alcohol en een wattenstaafje, geen succes.
Geprobeerd om de contacten iets aan te drukken, geen succes.
Ik heb hier geen schema van, wie heeft dit probleem ook eens gehad en kan mij tips geven.
Het zal jammer zijn dat ik hem moet afschrijven, ik gebruik hem niet vaak en zo ziet hij er ook uit maar het is wel balen als je hem nodig hebt zoals nu in mijn geval hij het laat afweten.
[Bericht gewijzigd door opperjanker op (12%)]
Ligt het wel aan de schakelaar, is er misschien geen tweede tijdbasisschakeling voor de hogere frequenties, schema/servicemanual heb je dat. Zomaar wat opmerkingen.
opperjanker
Dag De Olde,
Nee ik heb er geen schema van, anders was het zoeken voor mij iets makkelijker geweest.
Op 12 mei 2009 11:05:50 schreef DE OLDE:
Ligt het wel aan de schakelaar, is er misschien geen tweede tijdbasisschakeling voor de hogere frequenties, schema/servicemanual heb je dat. Zomaar wat opmerkingen.
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Ik heb de PM 3215 en ook de servicemanual, geen idee wat de verschillen kunnen zijn met de 3216, alvast een stukje van het 3215 schema
Mischien kun je hier iets mee, evt. kan ik de manual wel opsturen.
Thevel
Golden Member
De oscilloscoop werkt op lage frequenties in de CHOPped mode en op hoge frequenties in de ALTernated mode.
Dit schakelt vaak automatisch met de tijdbasis.
Mogelijk is er dus iets mis met de alternated mode.
opperjanker
Hij werkt weer 
Ik heb de draden gevolgt die van de draaischakelaar naar de print gaan. De verbinding op de print gebeurd met insteek stekker verbindingen.
Deze heb ik opnieuw voorzien van verse soldeertin en de stekkers ingespoten met een beetje contact spray.
Het zal lachen zijn dat het hier aan gelegen heeft, bedankt voor de reactie's.
@ Morc, hoe groot dat bestand?
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
De manual heb ik vandaag even door de scanner gehaald, is iets van 4 Mb.
en hier te vinden.
De manual is van de 3215.
Dit is een snelle scan geweest, als er nogg details nodig zijn, laat het maar weten/
opperjanker